DVD +R og DVD-R

hvad f..... er det og hvad er forskælden på +R og -R ?

Re: DVD +R og DVD-R

Det ved jeg ikke, men det er også den forkerte gruppe :) - Prøv i
dk.edb.hardware.drev.dvd eller bare dk.edb.hardware

Brian

Re: DVD +R og DVD-R

DVD-R og DVD+R er to formater til hjemmebrænding af DVD'er.

DVD+R svarer lidt til en harddisk: Du kan rette i de skrevne data (på
sector-basis).

DVD-R svarer til en CD: Du skal genskrive det hele, hvis du vile rette
noget.

Hilsen, René

Re: DVD +R og DVD-R

Hvis du retter R til RW er der lidt rigtigt i det Rene skriver.
Læs nedstående link, der får du forklaringerne, fordele mm og spørg derefter
i dk.edb.hardware.drev.dvd hvor dit spørgsmål høre hjemme

Michael Lund Sørensen
Re: DVD +R og DVD-R

2 af de 3 forskellige DVDR standarder der findes.  Den tredie er DVD-RAM.

+R har nogle tekniske fordele, packet writing som René siger er en af dem
(hvad man rent praktisk skal bruge det til aner jeg ikke). Til gengæld er -R
langt mere kompatibel med DVD læsere, hvilket kan være en stor fordel hvis
man ønsker at brænde DVD film og se dem på sin DVD afspiller til TV'et.

Idag kan du købe brændere der understøtter alle 3 standarder.

Site Timeline