DVD optager erfaringer?

Hej Gruppe!

Er lidt i tvivl om dette er den helt rigtige gruppe - men den må i hvert
tilfælde være tæt på.

Jeg vil høre jer om der er nogen der har fået erfaringer med staionære DVD
optagere, altså sådan en maskine som kan sættes under TV'et i stedet for en
(gammeldags) VHS video.

Jeg tænker specifikt på de billige modeller uden harddisk recorder. Er de
noget værd, hvor lang tid kan man optage på en skive og hvad koster en
skive? Kan man redigere i optagelse, altså fx fjerne en reklameblok hvis man
har fået den med i optagelsen?

Min VHS video er efterhånden helt færdig (den har nu også holdt kanon godt
for det er en JCV hrd320E fra 1987), og da jeg ikke har 8000 kr. til en HD
recorder med DVD lurer jeg nu på om jeg skal købe en alm. DVD optager uden
HD eller blot købe en ny video.

Erfaringer modtages med stor tak.

mange hilsner Peter

Re: DVD optager erfaringer?

tror den er mere aktuel i news:dk.teknik.dvd ;-)

Mvh.

Morten

Re: DVD optager erfaringer?
Ups, beklager - jeg videre dér :-)

mvh Peter

Re: DVD optager erfaringer?
Hej Peter,

Normalt 1, 2 eller 4 timer afhængig af den ønskede kvalitet.

Det svinger næsten fra dag til dag - mellem 10 og 40 kr afhængig af antal.

Nej.

Aldi har nu lige haft en til 2999,- (med 80 GB HD).
Hvis du regner med at bruge den aktivt og i længere tid kan det ikke betale
sig andet end at få en med HD, så hvis det ikke er en umiddelbar løsning,
kan en billig VHS vel holde til priserne for alvor rasler ned.

--
Venlig hilsen,
Søren

Re: DVD optager erfaringer?

Det er da vist i Danmark? i tyskland kan man jo få dem fra 2-3 kroner

Site Timeline