diagram over psu i akai aa-1010

Jeg har fE5%et fat i en E6%ldre akai reciver og vil da hF8%re om der er en
der ligger inde med diagram over psu'en ...
Da den tE6%ndte rF8%g der 2 dioder i psu delen.. PrF8%vede at skifte dem
ud med nogen nye men det  samme igen.. SE5% det er nok ik sE5%dan de sku
sidde.. :-(
tak for hjE6%lpen
klaus

Re: diagram over psu i akai aa-1010

Du skal afhjælpe fejlen før du udskifter de umiddelbart defekte komponenter.
Kig efter defekte udgangstransistorer.

Brug en variotrafo med amperemeter til at starte den med. Skru langsomt op,
hvis den pludselig begynder at trække voldsomt meget strøm er der stadig
noget der er galt som du skal fejlfinde på.

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: diagram over psu i akai aa-1010

Jeg har fået fat i en ældre akai reciver og vil da høre om der er en
der ligger inde med diagram over psu'en ...
Da den tændte røg der 2 dioder i psu delen.. Prøvede at skifte dem
ud med nogen nye men det  samme igen.. Så det er nok ik sådan de sku
sidde.. :-(
tak for hjælpen
klaus

Check mail ;-)

mvh Ebbe

Re: diagram over psu i akai aa-1010

takker har modtaget :-)
de 2 dioder der er brE6%ndt af er nogen 10D2
http://www.tranzistoare.ro/datasheets2/12/121873_2.pdf
vil det ikke bare vE6%re at skifte dem ud med en diode der ka klare 2
A2E%. jeg har desvE6%re kun 1A dioder og de ryger med det samme

klaus

Re: diagram over psu i akai aa-1010

takker har modtaget :-)
de 2 dioder der er brændt af er nogen 10D2
http://www.tranzistoare.ro/datasheets2/12/121873_2.pdf
vil det ikke bare være at skifte dem ud med en diode der ka klare 2
A.. jeg har desvære kun 1A dioder og de ryger med det samme

klaus

Du skal nok kigge lidt på omgivelserne osse. Som Peter sagde, så kunne det
tyde på at der er andet som er abgefesen.
De dioder der sidder oprindeligt er 1,5A typer, så den burde kunne "starte
op" på 1A, selvom det ikke ville holde i længden.
Næsten alt >1,5 a kan bruges.

mvh
Ebbe

Re: diagram over psu i akai aa-1010

Okay takker...
Da jeg har fE5%et diagram over den incl komponentliste sE5% vil jeg i
fremtiden skifte komponenterne til nyt.. Dog kun pE5% selve forstE6%rker
printet til at starte med..

klaus

Site Timeline