Detektere at et apparat er tændt efter tang -metoden? - Page 3

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Lyder spændende. Hvad hedder sådanne? Jeg aner ikke hvad jeg skal google
efter!

Martin

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?
On Sun, 07 Nov 2010 23:20:57 +0100, Martin Larsen

Strømtransducere
Et bud kunne være en af disse
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=retrieveTfg&binCount14%0&Ne42%94958064&N42%94964505+4294955531

/Hans

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Jeg leger pt. med nogle dimser fraa LEM

findes i alle afskygninger fra få (meget få) til 300A
http://www.lem.com/hq/en/component/option,com_catalog/task,displayserie/serie,CT%20xxx%20-P/output_type ,
--
Jan_stevns
...det er satme svært at smække med en svingdør !

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?
Den 06.11.2010 23:27, skreiv Martin Larsen:

Du kan kople en vanlig "baterieliminator" paralell med lasten, og du har
et svakstrømsignal til "fri benyttelse".

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Jeg forstår ikke hvad du mener. Mener du en netadaptor? Hvorfor vil dens
signal afhænge af apparatets strømforbrug? Det svarer jo til at man har
flere apparater i en forlængerledning med fordelerdåse, de får jo alle
sammen fuld spænding uanset belastningen på de andre apparater.

Eller misforstår jeg dig?

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Personligt ville jeg have det bedst med at slippe for at trække kabler
over store dele af huset og i stedet modificere en energimåler i stil
med den her:
http://www.ladyada.net/make/tweetawatt/index.html
http://www.ladyada.net/make/tweetawatt/solder.html

Mon ikke man kan lokke de nødvendige signaler ud af et sparometer?

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://osaa.dk /

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Joh, men jeg er ikke interesseret i wattforbruget, kun om apparatet er
tændt eller ej. Så det ville nok være lidt overkill at bruge et
sparometer til hvert apparat.

Martin

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Den rigtige metode er her, og vil passe fint til din Arduino løsning

http://www.electrozone.dk/sensors/acs714-current-sensor-carrier-30-to-30a.html

/Kim

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?
Den 12.11.2010 10:50, skreiv Kim Hedehus [9200]:

Der finnes også andre HALL-detektorer: En i en TO220-liknende kapsel.
Den har et V-spor  slik at den kan fester direkte på en ledning.

Jeg vet at jeg har sett en byggebesktivelse der en slik er brukt, i et
gammelt Elektor ?. Jeg håper at noen her husker eller kjenner til noe
sånt ok kan vise en peker.

HM

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Der helt rigtige løsning er her, og vil passe fint med din Arduino løsning.

http://www.electrozone.dk/sensors/acs714-current-sensor-carrier-30-to-30a.html

/Kim

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?
On Fri, 12 Nov 2010 11:03:10 +0100, "Kim Hedehus [9200]"

Interesant dims, men det med "efter tang-metoden" bliver nok svært ?
Ligeså kan det måske blive et broblem at opnå tilstrækkeligt med
respektafstand mellem de 230 Volt man måler på og selve måleudstyret ?

/Hans

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Ja, den ser ud til at skulle indsættes i serie med belastningen

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Rigtigt, tang-metoden er ikke opfyldt. Men det er stadig den helt
rigtige metode :-)

Respektafstand skal man ikke bekymre sig om, det er producentens ansvar
under CE mærkning. (Men billedet viser stor afstand mellem banerne)

/Kim

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?
On Fri, 12 Nov 2010 12:22:28 +0100, "Kim Hedehus [9200]"

Det tror jeg så ikke er rigtigt. Hvilket direktiv skulle omhandle
respektafstande ?

Et billed uden målestok eller andet til at indikerer de præcise mål ?

/Hans

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Jup, sikkerhedsafstanden er langt under de krævede 8 mm. krybeafstand, så
det er et no-go i 230 volt installationer.

Orla Pedersen
Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metode n?

Det, du er interesseret i, er vel at kende driftstimerne på kompressoren?

I så fald ville jeg sætte en lille sikring og et lille 230v relæ parallelt
med kompressoren, og bruge kontaktsættet i relæet til at give signal til din
"tælledims".

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Re: Detektere at et apparat er tændt efter tang-metoden?

Nu var fryseren kun et eksempel, det kunne også være cirkulationspumpen
til fyret, diverse lamper osv. Simpelthen at få et detaljeret billede af
vores forbrug.

Hilsen
Martin

Site Timeline