dataopsamling crosstræner til pc... .. en lille udfordring.

Hej alle

Jeg har købt mig en - og bruger den også - crosstræner med det fornemme
navn:  Kettler CTR3

På denne crosstræner er der et serielt hun-stik.

Crosstræneren vil jeg gerne have koblet op på computeren, så computeren
under træningen registrer de forskellige ting som nu kan registreres
(puls, modstand, afstand, tid  mv.).
Udfordingen er dog, at crosstræneren står ca. 7 meter fra computeren. Og
kabelføring kan lade sig gøre, men det er dog ikke optimalt.

Hvordan får jeg koblet crosstræneren til computeren?

Jeg har selv overvejet noget bluetooth-dongle som via konverterings-stik
sættes til crosstræneren og en dongle også i computerens USB-stik....og
så burde det virke......men jeg er dog ikke sikker.

et andet alternativ er, at jeg via converterstik kommer til USB, hvor
jeg så med en "signalforlænger"-anordning kan overliste USB-standardens
5 meter begrænsning.

Jeg får snart en ny computer, som har følgende bundkort:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ProductID28%42
hvor der både er rigelig af USB-stik og et serielt-stik.
Software kan jeg hente på Kettlers hjemmeside, hvor jeg så kan lave
forskellige grafer for at følge med, hvor god jeg nu er blevet.

Jeg har også stillet spørgsmålet i dk.edb.hardware, hvor forslaget var,
at jeg skulle lave noget dataopsamling i træneren og derfra videre til
computeren.
Og at jeg kunne henvende mig her i gruppen for at få noget vejledning i,
hvordan jeg gør.

Kan I forklare - uden alt for meget tekniske fagudtryk - hvordan jeg kan
lave denne   dataopsamling?
Er det noget i retning af, at man kan tilslutte en kortlæser med et fx 4
Gigabyte CF og så få registreret de forskellige ting i en lang
kommasepareret tekst-fil, hvorefter man i fx Excel kan importere teksten
  for så at lave de grafer man geren vil have lavet?
Jeg går ud fra, at den form for dataopsamling ikke kan samkøres med
Kettlers software.

Carsten Riis
Re: dataopsamling crosstræner til pc..... en lille udfordring.

Lettest og hurtigst?

Med et kabel.
RS232 kan du let trække 10 meter, så det er intet problem.

USB kan lade sig gøre, men så skal du alligevel have trukket kabel.

Bluettoth er døden, den kan næppe nå de 7 meter og hvordan vil du
konvertere en seriel port til bluetooth uden at have en computer imellem
ude ved crosstraineren?

Jeg ville gå efter kablet.....til RS232

Re: dataopsamling crosstræner til pc..... en lille udfordring.

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ProductID28%42

Der er 2 muligheder:
RS 232 kabel eller en virtuel comport via ethernet, evt. via trådløst
netværk

--
Venlig hilsen

Viggo