Brum på mikrofon fra headset

Hej,

Jeg har et headset til computeren hvor mikrofonen brummer helt ustyrligt.
Jeg har prøvet at skille headsettet ad og blotlagt mikrofonen. Jeg har
bemærket at når jeg rører ved  huset forsvinder brummen, hvilket jo nok
skyldes at jeg skaber en stelforbindelse.

Er dette i orden at gøre kredsløbsmæssigt set? Hvis det er, hvordan skaber
jeg nemmest en varig stelforbindelse i headsettet?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh.
Bo

Re: Brum på mikrofon fra headset

Jeg gætter lige vildt:

Du har ikke jord på din computer?

Mvh.  Uffe Ravn

Re: Brum på mikrofon fra headset

Nej det har jeg ikke. Jeg har slet ikke overvejet at det kunne være et
problem, da jeg ellers ikke har problemer med brum, hverken når jeg anvender
andre mikrofoner eller kobler lydudgangen til mit stereoanlæg. Jeg har også
et andet headset som virker fortrinligt.

Det er derfor jeg synes det er sært der er problemer med lige netop dette
headset. Sidder der normalt at en stelforbindelse på huset? Det ser nemlig
ud som om der er et skjold rundt om de to ledere i det kabel der sidder på
mikrofonen, men skjoldet er skåret fra langt nede og jeg kan derfor ikke
forbinde det til huset og jeg er heller ikke sikker på at det er det der
skal gøres.

Re: Brum på mikrofon fra headset

anvender
også

Din mikrofonledning er dårlig skærmet, og dette medfører i dit tilfælde
problemer, når nu din komputer ikke er jordet.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Brum på mikrofon fra headset

Okay så må jeg nok droppe at forbedre dens elektriske egenskaber, med mindre
at jeg udskifter kablet med et bedre.

Er der nogen der har kendskab til en softwareløsning der kan filtrere noget
af støjen væk, inden lyden eksempelvis ledes til skype?

/Bo

Site Timeline