Belysning af fotoprint

Jeg sidder nu med alt jeg skal bruge til at lave mit eget print, på
nær en ting. Nemlig en lys kilde... Jeg har tænkt på om man ikke kan
bruge lille mors solarie til belysning ... Er der en der ved noget om
det ??

Re: Belysning af fotoprint

Det kan man da snildt. Lav en prøveprint, hvor du med sølvpapir gradvis
dækker mere og mere af printet. Flyt fx. sølvpapiret hvert minut indtil
10-15 minutters belysning og vurder hvilken tid der fremkalder bedst.
Sluk bare for de fleste rør. Et enkelt eller to rækker fint. (Jeg bruger
selv et enkelt lille rør).

Den største udfordring er at få filmen til at lægge helt tæt på printet.
 Ofte er det en fordel at spejlvende trykket på filmen til topsiden af
printet. (undersiden er jo allerede spejlet).

Mvh Thomas Jørgensen.

Re: Belysning af fotoprint

Jeg har selv gjort det samme, og ved et solarie med 6 rør skulle jeg bruge 2
minutter :)

Det kan f.eks. gøres ved at tape den fast, eller bruge en glasplade at lægge
printet under!

Brian

Re: Belysning af fotoprint

2
lægge
Visse vinduesglastyper er UV filtre....så husk en glastype der lader UV
passere!

Site Timeline