B&O MX3000 - Kanal problem ?

Jeg har en kammerat hvis MX3000 tv taber kanalerne (dog kun nogle!!)
forløbet er som følger:

Man sidder f.eks. og ser TV3 ... så begynder TV3 at flimre lidt og pludselig
er der kun sne på skærmen og kanalen er væk...
TV2 og DR derimod er der forsat selv om TV3 f.eks. lige er forsvundet (jeg
ved ikke om de også forsvinder hvis man bliver på kanalen længe nok)

Efter genstart af tv'et er de kanaler som er "flimret væk" fortsat væk.

Jeg har ikke kunne konstatere dårlige lodninger nogen steder eller synlige
defekts.

Jeg formoder at fejlen ligger på "PE DTV" printet (det med backup batteriet)
... backup batteriet er ikke tomt men CV66 (formodes til at være en
forsynings lyt) på 10uF 25V er faldet til ca 1uF i størrelse og står for
udskiftning ...

Er der nogen som har hørt om et lignende problem og ved evt. hvad der kan
være galt ?

M.v.h.
Lasse M.

Re: B&O MX3000 - Kanal problem ?
Kunne også, sansynligvis, være en defekt i tuneren ( UHF ).
Har selv kureret et mx5000 med lignende fejl ved at varme lidt i den...

Tonni

pludselig
batteriet)

Re: B&O MX3000 - Kanal problem ?
Jeg fandt en dårlig lodning på det omtalte print (den var knækket i
lodningen så den var svær at se) der var tale om en diode (kan ikke lige
huske hvilken da jeg lige er kommet hjem)
TV'et har ikke gjort det omtalte endnu så jeg håber at det var problemet ind
til videre.

Jeg omlodder tuneren for en sikkerhedsskyld en anden dag.

M.v.h.
Lasse

Site Timeline