B&O VX 5000 problem

Hej.

Båndet sidder fast i maskinen. Den har været rep. for et par år siden for samme fejl.

Båndindførings mekanisme (loading arms) er ikke helt tilbagetrukket. Bånd er lidt løftet i højre side ved den lille motor. Hvis jeg trykker bånd ned og trykker eject, så kører capstanmotor og det hvide hjul forbundet med remmen rundt, men mekanikken bevæger sig ikke. Det ser ud til at den store hvide blok tandhjul på undersiden er nyere end maskinen. (Det er koblingsblokken ik' ?)

Der sidder noget på oversiden under båndet (Idler ?) som kommer til at sidde løst tilbage når man udtager blokken. Hører det med til koblingsblokken ?

Hvordan er det mekaniske "arbejde" fordelt mellem capstan motor og den lille motor på siden af værket ?

Hvordan får jeg nu båndet ud ?

Hvad kan der være galt ?

Med venlig hilsen og på forhånd tak, Jens

Reply to
Jens Peter Jacobsen

Nu høre jeg ikke til dem der normalt kritisere andres ting, men har du overvejet at spare pengene til reperationen, og købe et andet mærke istedet. Jeg har aldrig haft den store fidus til b&o, og det blev grundigt slået fast under et besøg hos en radio/tv forhandler, som sælger mange forskellige mærker. Ude på værkstedet stod det ene b&o apparat efter det andet, linet op på rad og række, alle med små sedler er berettede om deres små skavanker.

Blot en iagttagelse.

Mvh. Michael P.

Reply to
michael P.

Tja, B&Os videomaskiner er mekanisk opbygget med Hitachi og Philips løbeværker og do. elektronik (-software).

Så efter din mening skal han heller ikke købe Philips? ;)

Anyway, B&O har (havde?) faktisk glimrende videomaskiner i programmet. Dog er VX4500/5000/5500 efterhånden nogle gamle maskiner og fejl vil naturligvis opstå pga. alderen og slid generelt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"michael P." skrev i en meddelelse news:3ffe948b$0$29332$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

rad

Det er vel fordi B&O snart er det eneste, der kan betale sig at ofre en rep. på idag...

/Langkjær

Reply to
Langkjær

Jeg var henne ved en Opel forhandler i går og der stod alle Oplerne linet op til reparation, køb aldrig en Opel !

--
Ejvind
Reply to

Hej Ejvind,

Der er vist også køer hos hjernekirugerne nu vi er i gang.. Så brug aldrig hjernen ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

"Søren" skrev i en meddelelse news:Xns946C797493A81oo8ooLooK4iToo8oo@62.243.74.163...

Ind i mellem er der også køer på motorvejen... øhh nej det er vist en anden slags køer.

mvh JBH

Reply to
JBH

Hej JBH,

Hvis folk i almindelighed ville undlade at bruge motorvejene var det da til at komme frem.

Men hvad med køer på marken ? (bag elektrisk hegn for at være on topic) Må vi nu heller ikke nyde en god bøf en gang i mellem ? ;)

--
Venlig hilsen,
Søren