B&D drill, motstand uten røk.

Defekt bateridrill, B&D. Der er en seriemotstand i ladekretsen. Den som tok med seg røken, tok også med seg fargeringene, og det er de jeg mangler. Laderen forteller at ladespenningen er 7,2V, men Fluuke protesterer og sier

10,8V. Motstanden er 1/2 W

Hvem har (kvalifisert) forslag til fargene på de nye ringene jeg skal tre på motstanden.?

Jeg har funnet en ny baterieliminator med plass for 2 stk LM317 ++, spenning og strømregulator. Den skal brukes til den og liknende driller. Jeg reiner

1,4V pr. selle, konstant spenning og så strømbegrensing. Hvor tøff kan gegvære med ladestrømmen? Jeg har hånd om kjøleproblematikken.

HM

Reply to
Harald Mossige