B&D drill, motstand uten røk.

Defekt bateridrill, B&D. Der er en seriemotstand i ladekretsen. Den som tok
med seg røken, tok også med seg fargeringene, og det er de jeg mangler.
Laderen forteller at ladespenningen er 7,2V, men Fluuke protesterer og sier
10,8V. Motstanden er 1/2 W

Hvem har (kvalifisert) forslag til fargene på de nye ringene jeg skal tre på
motstanden.?

Jeg har funnet en ny baterieliminator med plass for 2 stk LM317 ++, spenning
og strømregulator. Den skal brukes til den og liknende driller. Jeg reiner
1,4V pr. selle, konstant spenning og så strømbegrensing. Hvor tøff kan
gegvære med ladestrømmen? Jeg har hånd om kjøleproblematikken.