ATX psu

Hvad vil der egentlig ske hvis man fjerne de 2 Y kondensatore i filteret på
encomputer, ud over den støjer mere ud på lysnettet og der ikke er 115V på
kabinettet ?

(ved godt man ikke må...)
Kasper
(der har et afbrændt grafikkort)

Re: ATX psu

Din PSU vil sende mere støj ud og den vil blive mere følsom for støj, så
næste gang der torden så er der ikke noget til at lede "pulsen" uden om
indmaden i strømforsyningen = et lyn i mini størelse et sted inde i
strømforsyningen.

Hilsen
   Peter N Petersen
Re: ATX psu

Du kunne starte med at købe en strømskinne med jord og sætte alle dine
computer ting (så som pc, printer, skærm, switch, tv og forstærker) til
den med jordede stik.

Den billigste måde at gøre det på er at få fat på en schuko skinne for
så passer alle dine ting uden videre.

Når det er gjort brænder du ikke så tit ting af.

Hvis du gerne vil undgå at blive slået ihjæl køber du et dansk stik med
jord og putter det i det dertil indrettede stik i væggen med
jordforbindelse.

Re: ATX psu

Jae.... men sådan fungere den virkelige verden nu bare ikke....

Og jeg ved godt hvorfor det er brændt af og hvordan jeg kan sikre det ikke
gør det igen, men syntes også det er sygt jeg skal lave en hel jord
indstallation rundt i lejligheden for at jorde det hele sammen, når der ikke
er jord i nogle kontakter.

Kasper

Re: ATX psu

Kommer lige til at tænke på det er vidst at opfordre til noget ulovligt da
jeg skulle mene at schuko stik IKKE er godkendt til brug i danmark

Kasper

Re: ATX psu

Du må gerne bruge schucko _stik_ (dvs han) men ikke fatning (hun) - så nej
det er ikke lovligt.

(Jeg finder det tåbeligt at man ikke må jorden sine ting på den måde med
schucko fordelerstik/skinne, når man må anvende en skinne uden jord - men
sådan er der så meget)

/A

Re: ATX psu

Mener nu ikke  man må bruge han stikket heller, lad os sige det er en pc og
man bruger det kan man jo nemt tilsutte ens pc uden jord, hvilket jo ikke er
"lovligt" og derfor vil jeg mene det ikke er ok!

desuden har jeg det også fra vores EMC lærer, men det kan vi ikke bruge til
så meget (andet end håbe han ved hvad han siger)

Men igen, hvor mange computere har jord på i danmark, hvis man kigger i
private hjem.

Jep, enig...

Kasper
(der har tilsluttet tv-tuner kortet igen i pcen - (så er der udligned med
tv'et, og fået nyt grafikkort)

Re: ATX psu

Det har alle dem som er fornuftige! Jeg gad ikke ha' 115V på min printer
eller andet perifært udstyr som kun kan tåle 5V ;)

På min nuværende bopæl har jeg jord.

Jeg flytter snart, og i den anledning får jeg installeret jord i den
fremtidige lejlighed. I alle stik.

--
Venlig Hilsen
Michal