AT pille blæseren ud af e n SuperStack II Switch 320 ?

Hej,

Jeg fik fat i en gammelt 3Com SuperStack II Switch 320 og den har en
ret iriterende blæser, som larmer lidt for meget hvis man skal bruge
switchen paa et værelse. Jeg har fået at vide, at det er ikke noget
problem at slukke for blæseren når jeg har koblet en enkelt computer,
sammen med en access point paa switchen. Derfor pillede jeg bare ud
blæserens kontakt til strømforsyningen, og samlede switchen igen. Den
virker fint. Hvad synes I om dette? Er det ok at gøre sådan noget?

Mvh.

-Dusan

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

Om du har en eller flere computere tilsluttet har nok ikke den store
betydning.
Jeg ville nok anbefale dig at skifte til en støjsvag blæser eller bare sætte
hastigheden lidt ned.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Helt sikkert.
Producenten har bare monteret en blæser i produktet for at irritere brugeren
og for at holde kostprisen oppe ;o)

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

Det vil så sige du tror ikke det er et varme problem ?

Kasper :)

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

Man kan betragte det simpelt. hvormeget strøm bruger dimsen ? bliver den
varm ?
normalt sætter man ikke en blæser for syns skyld. du bør som et minimum
investere i en lydsvag blæser.

Jacob

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

Ingen ide....

Kasper

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

Har du hørt om ironi?

Konstruktøren har naturligvis regnet sig frem til at der er behov for en
blæser, ellers monterer man ikke en så dyr komponent i et produkt.
Selv om det nu er sommer er det tisse-koldt, men hvis vi er heldige får vi
hedebølge. Mon produktet også virker uden blæser når omgivelsestemperaturen
stiger ;o)

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

Nu kender jeg ikke indholdet af den omtalte switch, men af de
produkter jeg kender (1G switche), ligger det dominerende strømforbrug
i PHY'erne. Og PHYerne bliver lukket ned, for at spare strøm, hvis der
ikke er kabel i stikket.

Så udfra det er det måske ikke så dum en ide at bloti fjerne blæseren.

Kai

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

Og hvad så med bortledning af varmen omkring det ene delkredsløb, som er
aktivt?
Det er ikke utænkeligt at produktet er så kompakt at der ikke er nogen
naturlig luftcirkulation.

Jeg syntes det er en rigtig dum ide, men der vil sikkert også være nogen,
der mener at det er er OK at afmontere blæseren i en bil, hvis man bare lade
være med at kører mere en 30 Km/t og bliver hjemme om på de varmeste
sommerdage

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

Typisk er PHY'erne Quad'er. Hvis det er en 10/100 switch, skulle det
ikke undre mig hvis det er en Octal PHY. Og der er så nok også
monteret en køleplade.

Den sjat varme 1-2 porte laver, skal den såmænd nok komme af med.

En bedre sammenligning er, at du klokker din CPU ned til 1/4 af
max-frekvens. Så får du et væsentligt lavere effektforbrug og kan
sikker nøjes med en almindlig køleplade fremfor en stor blæder.

Kai

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

joe :)

Lyder bare som om du kan kan finde ud af det den ene vej....

Kasper
(Der formentlig bliver ET på mandag.. jubbiiiiiii)

Re: AT pille blæseren ud af en Su perStack II Switch 320 ?

Intet at regne, jeg blev halvtreds sidste år.

-men tillykke med det, forhåbentlig med gode resultater. Har du job i
kikkerten ?

Bo //

Re: AT pille blæseren ud af en Su perStack II Switch 320 ?

En rigtig skidt ide. Fabrikanten har monteret en blæser fordi det er
nødvendigt. MEN: den er sikkert designet til at sidde i et rack, hvor
der sidder mange af samme slags, ret tæt.

Jeg havde en switch, der af samme snit. Jeg fjernede propellen,
forsynede kassen med store huller i begge ender, og monderede den på
højkant på væggen under skrivebordet. Hvis luften selv kan komme igennem
kassen, og printet står lodret, kan meget fungere. Jeg målte temperatur
på de varmeste IC'er, og da den var under 40 grader, levede jeg med det
i mange år. Den er nu udrangeret, da jeg har fået en ny, der ikke bruger
ret meget strøm :-)

Bo //

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

Jeg  ville ikke pille blæseren ud
Derimod  putte den i en exra kasse  evt. pap æske fra sko også ellers lavet
et hul på 2x2cm i begge ender + låget af kassen

OZ3BTO

Re: AT pille blæseren ud af en SuperStack II Switch 320 ?

Og PC'en kan sikkert være i en flyttekasse - en herlig ny trend i Dansk
Design, vi får atter vist vores omverden at vi har styr på de ting ;)

--
Venlig hilsen,
Søren