at/atx psu

Hej NG

Hvordan kan man bygge en strømforsyning fra en Pc om så den virker hele
tiden?

Der er noget med at 2 ledninger skal kortsluttes, men kan ikke lige finde ud
af hvilke!

Skal bruge 12 V en forsyning til at lade fra til mine fjernstyret biler.

Re: at/atx psu

På google.dk søgte jeg efter:
starte psu uden mb
det første resultat gav bonus...
http://www.overclocking.dk/forum.asp?mode=traade&id12%7737&emneID=9
fandt jeg frem til fra det link, ret nemt og bekvemt...

Re: at/atx psu

Hej Casper

Jeg siger hermed mange tak for hjælpen

--
Venlig hilsen

Frank Lyngaae

Re: at/atx psu

nyhedsmeddelelse:4027d494$0$89809$ snipped-for-privacy@news.sonofon.dk...
hele
finde ud
biler.

Hvad er spændingen på dine biler??

Ejvind Andersen
Re: at/atx psu

"EA 2730"

Hej  "EA 2730"

Mine batterier er på 6 celler (7,2v), men jeg har en lader der skal bruge
12v
derfor ville jeg bruge en psu til at forsyne den

--
Venlig hilsen

Frank Lyngaae

Re: at/atx psu

bruge

Det er i orden med en PC-psu, men du skal bruge en faldmodstand mellem
batt. og psu på ca. 10 Ohm.
De 10 Ohm, skal sørge for, at ladespænding og ladestrøm følges ad.

Jeg har ikke den helt store fidus til ATX strømforsyningen, jeg ved ikke
om den giver fuld styrke på de 12V, hvis den ikke belastes på de andre
spændinger.

En AT skal belastes på de 5V med en modstand på 1 Ohm/5W og den tænder
med det samme, du sætter den i stikkontakten.

En AT kan du snart finde alle steder, for ingen penge.

Hvis du er lidt fiks på fingrene, så er her et link til hvordan man
bygger en psu om og får lidt mere ud af den:
http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/psu-pc1.htm

Gud fornøjelse

Ejvind Andersen