assembler compiler, 8051, linux - Page 2

Re: assembler compiler, 8051, linux
Alle Infineon's 8053x er også bygget på den kerne. Fx 80535 80537 osv.
og de er bestemt ikke gamle. Jeg mener også at Philips laver afarter.
Nogle af fabrikanterne leverer dem også med indbygget flash, hvilker der
ikke var nogen der havde tænkt på da Intel i sin tid begyndte.

Re: assembler compiler, 8051, linux

Forsøk gogle
    MCS51 + assembler
eventuellt     + zip

MCS51 er familienavnet for den kontrolleren.
Der er et hav av assemblerer der ute.

HM

Re: assembler compiler, 8051, linux

Forsøk:
http://john.ccac.rwth-aachen.de:8000/as

og leita videre.

Eg trur det er eit nyttig verktøy,  - vis du får det il å virka.

Gje beskjed dersom du får det til!

HM

Re: assembler compiler, 8051, linux

Jeg er ikke sikker, men jeg tror at Gcc og Binutils er lavet i en
cross-version til 8051.

--
Erlo
-----

Re: assembler compiler, 8051, linux

Sad lige og kiggede på min Linux-box (Ubuntu) derhjemme, og søreme om
ikke der var nogle pakker til -51'eren, SDCC.
Prøv at søge efter 8051 på sourceforge.net, så finder du forskelligt.

--
Erlo
-----