AND OR gates

For snart mange år siden i forbindelse med min datamatikeruddannelse fik jeg
en kort indføring i elektronik.

Jeg vil nu til at genopfriske lidt af det.
Kender nogen her nogle steder på nettet hvor jeg kan læse om AND OR NAND NOR
osv. og Kanaugh-kort (tror jeg det hed)?

Torben

Re: AND OR gates

Til der kommer mere kvalificerede bud:
http://www.google.com/search?hl=en&q=AND+OR+NAND+NOR+karnaugh ?

/A

Re: AND OR gates

Måske epanorama.net, ellers har jeg en lærebog liggende som du kan få
billigt.

Tomas

Re: AND OR gates

Hej Torben

Her er et godt sted at starte:
http://www.iet.auc.dk/~mmb/teaching/emsd_6_dig_elek/1mm.pdf

Vil du have mere af den slags, så prøv at søge på Boolsk
Algebra. Så mangler du ikke læsestof den første tid :-)

Tomas Skott

Re: AND OR gates
Hej,

      måske kunne det være relevant at kigge på adressen nedenunder - og
specielt downloade den af de 6 elektroniklærebøger specielt omhandlende
digitalteknik - bøgerne findes både som -PDF-filer, -HTML-filer og
postscript-filer.
Filerne er ret store - med en bredbåndsopkobling er det dog ikke noget
problem.

http://www.ibiblio.org/obp/electricCircuits/index.htm

Bøgerne er er alt i alt meget gode - dog mangler der i enkelte bøger
kapitler - der hvor der står "Pending". Bøgerne bliver opgraderet og
fuldstændiggjort jævnligt - typisk halvårligt.

Elektronikbøgerne er meget grundigt skrevet, så dem der er interesseret i
elektronik har her en god mulighed for at få en meget god  viden om
elektronik.

Og de er til fri download og kan frit bruges af private.

Selv har jeg haft stor glæde af bogen om AC - vekselstrømsberegninger - et
område i elektronik der hurtigt kan gå hen og blive 'langhåret'. Kuphalt -
forfatteren af bøgerne - har en særdeles god evne at forklare vanskelige
ting på en god - overskuelig - måde. For første gang lykkedes det mig at
læse om hvordan man vha. komplekse tal laver AC-beregninger - noget jeg
indtil da ikke fattede en brik af.

Skal lige nævne at bøgerne er på engelsk - et engelsk, der kan læses
forholdsvis problemfrit.

 God fornøjelse og
med venlig hilsen Rolf Kleppe

Re: AND OR gates
Digital Design af John Wakerly anvendes som undervisningsbog på
ingeniørhøjskolen i Århus.

Site Timeline