Alarm uden månedlig udgift?

Hej Gruppe.

Jeg har på nuværende tidspunkt G4S som alarmselskab og har overvejet at
skifte til en internet baseret alarm eller min egen GSM alarm.

I det sammenhæng er jeg faldet over Lockon.dk. Desværre er funktioner
begrænsede, hvis man efter de 6 måneders bindings periode vælger at opsige
aftalen og benytte det købte udstyr uden deres services.

Jeg har sporet producenten(www.climax.com.tw) ud fra den MAC adresse, som
står i Lockon.dk's brugervejledning.

Producenten har jeg spurgt om det er muligt at firmware opdatere og
nulstille boksen, så man selv kan administrere den uden central udbyder.
Desværre har de ikke svaret endnu og en forespørgsel hos Lockon.dk siger at
det ikke er muligt. (selvfølgelig :-)

Er der nogle som har erfaring med Lokon.dk's produkter og gerne service som
de vil dele ud af?

På forhånd tak
Bjørn Studsgaard Larsen

Re: Alarm uden månedlig udgift?

http://www.tlc-direct.co.uk/Products/ESKIT2PET.html
Linket har jeg fået her i gruppen, og har også købt og monteret denne alarm
for nyligt.
(desuden er det den samme alarm som G4S bruger)

Jeg kan bedst lide GSM løsningen siden vi har en fin dåse uden på soklen af
huset til telefon, og det vil tage mindre end 20sec at koble internet/pstn
telefon fra.

Kasper

Re: Alarm uden månedlig udgift?

Har du nogen kæledyr?
Jeg tænker på deres PET-PIR  - om den virkelig er så smart som de vil gøre
den til.
Det som har holdt mig fra at få sat en alarm op er vores 2 katte (Jeg ved
godt man bare kan sætte sensoere på vindue/dør men det er grimt og klodset.
Så en PIR i hvert rum er vejen frem i mine øjne)

--
/Dennis
Diverse hardware sælges

Nå træerne gror ikke ind i himlen:

http://www.tlc-direct.co.uk/Technical/DataSheets/ESP_Infinite/INF-PET.pdf
Do not aim the detector at stairways that can be climbed by
an animal.
. Avoid a location where an animal can come within 1.8m of
the detector by climbing on furniture, boxes or other objects

Dvs. i praksis uanvendelig hvis man har kat der hopper rundt i vindueskarm
m.v.

--
/Dennis
Diverse hardware sælges

Jeg har bare alm. Den skal kun bruges når vores hund ikke er hjemme

Kasper

Site Timeline