Snyde alarm uden telefonlinje/frakoble overvågning af linjen

Hej Alle.

Har netop installeret en alarm, en Powermax +

)

Den skal tilsluttes telefonlinjen, man da vi ikka har telefon på stedet, har jeg udeladt dette.

Nu melder alarmen fejl på linjen, og vil ikke tilkoble.

Er der nogen der ved om dette kan klares ved at lægge en modstand over benene, eller ??

Eller om man et eller andet sted i programmeringen kan frakoble overvågningen ? Manualerne melder, så vidt jeg kan se, intet om dette ?

På forhånd tak.

Paw

Reply to
Paw Jensen

Paw Jensen skriver:

Den forventer vel at have en linjespæning ?

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Jeg har også overvejet at få fat i sådan en, der er dog 1 ting der undrer mig, når nu sirenen er indbygget, kan en tyv så ikke bare flå kontrolenheden ned fra væggen og smadre den godt og grundigt med en hammer på 10 sekunder ? Så er den da stille igen.

--
Mvh
Jacob

Det er derfor det er vigtigt at have en telefon linie så alarmen kan give besked til en alarmcentral. Resten er kun til at skræmme tyven væk.

Mvh. Rune

Reply to
Rune Christensen

Det kræver et kik i monterings- og programmeringsvejledningen og en montørkode. Så kan det programmeres væk, hvis man har den store ledvogtereksamen :-))

--
Per R.
Reply to