Aiwa CX-ZR220EZ

Hejsa

Jeg har et AIWA mini anlæg. Når jeg drejer på volumen knappen som bare er en
der drejes rundt (har ikke nogen stop ved klokken 5 og 7). Når jeg skruer
op, så går volumen nogle gange nedad, istedet for op. Faktisk, har jeg
problemer med bare at skrue op så det kan høres.
Jeg har prøvet med en alm. Rensning af selve kontakten men det hjalp ikke
noget..
Er det pot metret det er galt med, og hvor kan sådan et så skaffes og pris??
Eller sidder der en anden komponent et sted, som driller mig??

På forhånd tak. :)

/ carsten

Re: Aiwa CX-ZR220EZ
pris??

Der er formodenligt intet potmeter i spillen, men 2 kontakter eller
optokoblere. Det kræver 2 for at kunne detektere retning, så du skal have
fundet den anden og renset den også.

Klaus

Re: Aiwa CX-ZR220EZ
Hey

min kærestes spiller har samme problem, i hendes sidder der en encoder mener
jeg den hedder, den har 4 - 5- 6 ben, kan ikke huske det, jeg skilte det af
og rensede alle de små ben i det, men det hjalp kun en uge ca. så jeg skal
have en ny også.... men jeg tror det er en encoder.
Kasper
en
pris??