Aflæsning af elmåler

Husker jeg forkert, eller var der nogen her i gruppen der
diskuterede elektronisks aflæsning af elmåler, altså en
gammel elmåler med tal, aflæst med et kamera eller
noget lignende ?

Re: Aflæsning af elmåler
Hej Max

Du husker ikke forkert, det var mig der kom med den ide at bruge en
laser-pegepind til at lyse på kanten af skiven, og så aflæse refelktionen
med en fototrans. eller lign.
Det fungerer ret effektivt, så det kan anbefales.

Mvh Hauge

Re: Aflæsning af elmåler
Hej Hauge

Nej, det var ikke den løsning jeg var ude efter, det var en løsning
hvor man rent faktisk aflæser tallene der står på måleren.

Re: Aflæsning af elmåler
Hejsa

Aeh, et webcam på en pc med OCR-software, så er den hjemme.

Mvh Hauge

Re: Aflæsning af elmåler
Hej Hauge

Det var sådan noget jeg havde i tankerne, men det kunne jo være
nemt hvis nogen havde lavet en integreret løsning.

Re: Aflæsning af elmåler

Jo "Aflæse "streg" på elmåler optisk" fra starten af december 05

Mikkel Lund

Re: Aflæsning af elmåler

Det kan jeg ikke lige huske skulle have været her,
men Elektor (www.elektor.com) har denne måned en artikel om netop dette
(side 66-70)

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net /

Re: Aflæsning af elmåler

OT: er der nogen forhandler af det blad her i landet? der er flere gange de
har noget spændende, men det er ikke sådan lige at få fat i hvilket ærgrer
mig. Jeg mener at huske at et abonnement direkte fra UK(?) er ret dyrt.

Hvor får i andre det fra?

Peter

Re: Aflæsning af elmåler

Biblioteket.

Låner gerne en årgang eller 2.

Re: Aflæsning af elmåler
Med posten fra UK

Det er en del billigere end bladhandeleren og det komme tidligere
Du kan bestille via nettet
https://www.elektor.com/magazine/subscriptions/annual-subscription.189137.lynkx

Hilsen Wiljan

Re: Aflæsning af elmåler

Aa, Nielsen
http://www.aanielsen.dk /

--
Vy73 de OZ1GNN

Christian Treldal

Re: Aflæsning af elmåler

Jeg vil lige komme med en tilføjelse, inden at i alle render ned hos Ole
efter bladet. Han får dem ikke mere desværre.

2-3 gange er det lykkedes postvæsenet at smide pakken med blade væk, og
Ole bliver faktureret for dem uanset hvad forklaringer han kommer med
over for Elektor UK, så samarbejdet gik i hårdknude og er ophørt.
Sørgeligt at de ikke stoler på en storkunde som Ole.

// Per.

Re: Aflæsning af elmåler

LOL... hvorfor gør han ikke erstatningskrav overfor post DK??

Rasmus
Re: Aflæsning af elmåler
Det er afsender der skal reklamere, og det er en langsommelig process.
Har prøvet det engang og opgav, det tager simpelthen for lang tid at få
postdk overbevist om de skal hoste op, når det er erhverv, også selvom
man har købt porto for langt mere over de seneste måneder.

Re: Aflæsning af elmåler
Jeg har også abb.
Det er dejligt at se frem til at posten kommer med endnu et nummer.

Og jeg synes ikke det er så dyrt. Andre danske (edb) blade koster vel
60,- og kommer mange gange om året, Det synes jeg er dyrt.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net /

Re: Aflæsning af elmåler

og man kan få studierabat hvis man lige mailer først... :-)

Rasmus
Re: Aflæsning af elmåler
Jeg købte dem for nogle år siden i DSB's kiosker, de havde dem i Århus,
Silkeborg og Herning. Det var dog meget dyrere end et abonnement fra UK.

Tomas

Site Timeline