3-volt batteri: Type?

Er der nogen som kender betegnelsen på de 3-volt batterier, som er næsten
lige så lange som to 'C'-batterier i forlængelse - og lidt slankere. Kan de
stadig købes?

hilsen
Joachim

Re: 3-volt batteri: Type?

Ja, de fås stadig men du skal nok lede lidt efter dem, og jeg vil tro at
du skal ind i lidt mere dedikerede butikker der handler med elektriske
artikler. Jeg kender ikke typebetegnelsen.

/Lars

Re: 3-volt batteri: Type?

Prøv at kigge lidt rundt på http://www.batterier.dk /. De har rigtigt mange
forskellige typer, også de mere sjældne.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: 3-volt batteri: Type?
On Mon, 7 Aug 2006 17:59:27 +0200, "J. Larsen" <joac 01 slet yahoo

Ca. 20x74mm?

Vi kaldte det et "duplexbatteri" - og ja, de kan stadig fås. Tror de
hedder "R10"

Re: 3-volt batteri: Type?

Den sælges under navnet 2R10 hos http://www.batterier.dk /

Mvh Max

Re: 3-volt batteri: Type?

Tak, det var lige det jeg søgte!

hilsen
Joachim

Re: 3-volt batteri: Type?

I gamle hellesendage hed den PONAL. Dwen var spec til de små lommelygter.

Børge

Site Timeline