2sd371 = 2n3055 ??

Hejsa...

Ja, jeg ved det godt, jeg er en klokker, hi. Kender I den med at målepinden
smutter, og så bli'r de stille i den ene kanal. (efter knaldet )

For at gøre en lang historie kort: Kan jeg erstatte en 2sd371 trans med en
3055'er i min gamle Akai radio, som futtede af efter ovenstående kvajer ?

MVH og på forhånd tak
Ebbe

Re: 2sd371 = 2n3055 ??
Hej!

Hehe :)

Hmm, du kan bruge en BD245C iflg. min databog, men jeg tror faktisk også en
2N3055E kan bruges istedet... Det går ihvertfald ikke "helt" galt iflg. deres
data :)

Pas bedre på med målepindene i fremtiden :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som har aflivet div. SMPS-transistorer med skumle
målinger i tidens løb :))

Re: 2sd371 = 2n3055 ??

Mange tak for svaret, jeg fandt en lille historie på nettet, godt nok på
hollandsk, men jeg tydede det osse noget i den retning.

Men nu til tilståelsen, (dybt rødmende): jeg skiftede lige sikringen i
venstre kanal, doh.

MVH
Ebbe

Re: 2sd371 = 2n3055 ??
Hej!

Okay.

Det var da heldigt - men det kunne nu nemt være gået værre...

--
Mvh, Kim Voss Schrader