1N23

Hvor kan finde sådan een i DK?

--
MVH.
Finni

Re: 1N23

-en antikvitetshandler?

Husker jeg rigtigt var den moderne i 1970'erne som mikrobølge mixer ?

Bo //

Re: 1N23
Hej Bo.

Ja, det er en gammel svend. Jeg skal bruge den som støjdiode i en målebro.
Jeg bruger i øjeblikket en zenerdiode, men den giver for lidt støj.
Hvad kunne jeg bruge i stedet?

--
MVH.
Finni

Re: 1N23
Hejsa

Jeg har ofte set noget så simpelt som en 1N4148 brugt som støjgenerator, til
en antenne-måle-bro.
Endda i en jeg selv byggede for en del år siden.

Mvh Hauge

Re: 1N23
Hej Finni

Jeg bruger en 1N5235 til at lave støjen som
forstærkes af en MAR-1, det virker fint.

Re: 1N23
Hvad er en MAR-1?

--
MVH.
Finni

En bredbåndsforstærker, en lille IC med 4 ben, ligner en
BF981, hedder også en MMIC.

Data findes her:

http://www.minicircuits.com/products/amplifiers_monolithic.html

Kan købes her:

http://www.dmtonline.dk /

kik under   Produkter > Komponenter > MMIC

Og diagrammet findes her:

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Noise-Generator.gif

Re: 1N23

hej Max,

hvorfor har du 220 ohm fra output og op til forsyningen?

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
Re: 1N23
Hej Rasmus

Det er forsyningen til MMIC'en.

Re: 1N23

aahhh... selvfølgelig... havde jeg jo ikke lige set... :-)

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
Re: 1N23

Har du prøvet basis-emitter dioden fra en småsignal transistor forspændt
i spærreretningen - den virker som en støjende zenerdiode på omkring 5
volt. Var almindeligt i støjgeneratorer for 30 år siden.

/Lars

Re: 1N23

Kan en OA9 være vellegnet?
HM

Re: 1N23

Nu kan jeg ikke se hvilket frekvenområde, Du har til hensigt at bruge
den, men hvis det er under 10MHz, kunne man jo lave en digital
pseudo-random-noise generator.

Bo //

Re: 1N23

Hvilken type skal du bruge ?

--
Hilsen
   Peter N Petersen

HM

Re: 1N23
Jeg skal bruge en diode der støjer iflg. tidl. indlæg.
Nu prøver jeg nogle af de indkomne forslag. Tak for dem.
--
MVH.
Finni

Re: 1N23
Følgende er skrevet af F.Syndergaard:

Jeg tror nok, at jeg har én liggende - oven i købet i sit alubeklædte
paprør.

Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

--