Kan sådan en IC redes?

Hejsa. Jeg var så dum at tage mine bilnøgler med i vesterhavet. Det er i sig selv ikke så galt være er at centrallås enheden også var med.

Saltvandet er kun trængt ind i den ene side, og rust og ir har anbgrebet en IC kreds.

Men mon den kan redes, eller dør sådan en fætter at saltvand (kortslutning?) rust eller lignende?

Billeder ag den kan ses her:

Det er mere om det er værd at prøve at lode den af og så gøre printet "rustfrit" igen. Men jeg gad ikke til at bruge en hel aften hvis i allrede vidste at den døde af dette.

Ps. Ligenu virker den ikke.! bare for at være helt sikker

Mvh Anders J

Reply to
Flare

Kasper skriver:

Nej

Ja, salttåger er ret grimme ved alt

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

en

Har lige fundet den gamle lodkolbe frem. Det bliver vidst det mest optimistike projekt næst efter pyramiderne at få lodet den IC på igen uden at kortslutte benen rundt omkring. Der skal sikkert special udstyr til sådan noget. Min kolbe spidst er i hvert fald for stor. æv.

Men jeg kan se under sleve IC'en sider der en masse ir, så af skal den hvis den skal igang igen.

Men jeg forstår forøvrigt ikke hvorfor den egentlig ikke virker. Hvordan kan overfladisk ir og rust afbryde kontaken på en bane?

Mvh Anders

Reply to
Flare

uden

Det er jeg med på. Men også at når jeg skal lode IC på igen vil mine lodning af hvert enkelt ben højst sandsynlig blive så står at den kortslutter med de nærvedliggende.

Tror jeg køber en god lodkolbe imorgen, så har jeg den. En ny centrallås enhed koster alligevel 950.- dask. Så der er lidt at tage af.

Mhv Anders

Reply to
Flare

Flare skriver:

Formodenligt ikke ? Hvorfor ?

Klaus

-- Se på

det er Modelbane Europas hjemmeside Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

Flare skriver:

Bor du der stadig ?

Klaus

-- Se på

det er Modelbane Europas hjemmeside Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

Flare skriver:

Jep, en fed arbejdsplads. De "fedter" for medarbejderne.

Klaus

-- Se på

det er Modelbane Europas hjemmeside Modeltog, NE2 internetopsætning og andet: