12V til 230V

Hej,

Hvis man vil lave en konvertering imellem 12V DC til 230V AC, hvor
avanceret en process er dette så ? Jeg forestiller mig noget med at
genere et 50Hz firkant signal, som jeg så sender igennem en trafo. Men
hvordan har sådan en det med et firkant signal, frem for det sinus
signal man normal benytter. Hvis jeg forsøger at runde
indgangspændingen af inden jeg sender den ind i transformatoren, vil
jeg så få et bedre resultat ?

Hvordan virker de løsninger man kan købe færdigt (sådan generelt) ?

--

Mvh Per K. Hansen

Site Timeline