16 bit skifteregister

Er der nogle af jer derude, der ved hvor jeg kan få fat i en 74ls673 ?

Det er et 16 bit skifteregister med parallel udlæsning. (ser -> par konverter) Hvis der er nogle der kan komme med et alternativ modtages dette med stor glæde.

Med venlig hilsen Rene Nielsen

Reply to
Nisse

Du kunde sætte to 8 Bits i serie !! /Carsten

Reply to
Carsten

Jeps, det gør jeg også hvis det kommer dertil, men jeg ville ikke kaste håndklædet i ringen, inden jeg fik konsulteret guruerne herinde.

Den findes...... jeg kan bare ikke finde den :-)

Med venlig hilsen Rene Nielsen

Reply to
Nisse

Så er den sikkert p.... dyr :o) Brug dog 2 x 8-bit hvis de er til at "finde".

/Thomas

Reply to
Thomas Lykkeberg