Eredivisie = staatsbedrijf ?

112 Teletekst vr 19 nov *************************************** Ergernis CDA over eisen eredivisie *************************************** HILVERSUM Het CDA-Kamerlid Joop Atsma vindt dat de eredivisieclubs bij de verkoop van de voetbalrechten zoveel noten op hun zang hebben,dat daarmee de persvrijheid in het geding komt.

Het CDA wil dat het Commissariaat voor de Media onderzoekt of het eisenpakket van de Eredivisie NV in strijd is met de Mediawet.

Atsma zei in Standpunt NL dat hij zich ergert aan de eis voor een twee uur durend sportprogramma op zondagavond waarin voetbal centraal staat.Bovendien zouden voetballers na een duel alleen met een reclamebord op de achtergrond geïnterviewd mogen worden. *************************************** volgende nosnieuws financieel nossport

Kan iemand mij uitleggen wat de rol van de staat is in de Eredivisie? Ik had begrepen dat dat een onafhankelijk bedrijf is waar geen staatsgelden meer in gingen. Kennelijk vergis ik me, want anders snap ik niet waarom die CDA-er zich daar zo druk over maakt ... !? Weet iemand hoe het zit?

Reply to
Armin Gerritsen