Ralph

Reply to
Ralph Höglund

Prova Seagate.

snipped-for-privacy@spamnuke.ludd.luthdelete.se.invalid skrev:

Reply to
Ralph Höglund

inte alla komponenter gillar ;)

RH> misstänkta avlagringar av vatten. Jag undrar trots allt om inte RH> hårddisken helt enkelt pajade pga dålig kvalitet. Hitachi är RH> tydligen ingen höjdare. Jag tror nog att jag lämnar tillbaka RH> disken och försöker få pengarna tillbaka för att köpa en RH> Seagate istället.

RH> Vi får se..

- Jag vill minnas att Hitachi kör med starkt utökad garantitid. Man sänder in disken och får en ny utan prut!

Kolla upp det. /CGu

Reply to
Curt Gustavsson

+Curt Gustavsson wrote

..Eller så knappar man in serienumret på deras sida och så står det att "This is an OEM disk, and you should contact the company that sold the equipment it was delivered in" eller liknande, trots att disken inte är OEM-märkt och trots att man köpte den i en datorbutik.

Jag har också råkat ut för en disk som dog, handlaren bytte den och sen typ 25 månader efter köpet så dör den igen, då tycker handlaren att deras ansvar är över och att man ska kontakta hitachi (även om det står IBM på disken) och hitachi tycker att "det serienumret existerar inte", och om man tar serienumret från den gamla utbytta disken så står det "det serienumret är från en utbytt och skrotad disk"

..Jag undviker fortfarande IBM/Hitachi-diskar, även om dom inte haft speciellt mycket problem med kvaliteten de senaste åren.

Curt Gustavsson skrev:

Jo, det är tre års garanti på disken. Åker till butiken i morron.

Ha de gôtt!

Ralph

Reply to
Ralph Höglund