Latest threads in Electronics (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

modem GPRS i Modbus
Witam! Byæ mo¿e nie jest to najodpowiedniejsza grupa ale lepszej nie znalaz³em. Mam urz±dzenie (sterowni PLC) z portem RS-232 i obs³ug± protoko³u Modbus. Chcia³bym dostaæ siê do jego...
7
7

Pomoc w identyfikacji stabilizatora smd ABE 023
ABE 023 - symbol na obudowie. Jest to obudowa 6 końcówkowa, 3 końcówki po każdej ze stron, środkowe są grubsze i elektrycznie połączone. Najprawdopodobniej jest to stabilizator 5V z power...

CPLD vs FPGA
Witam Patrze sobie na ceny FPGA, CPLD i zauwa¿y³em co¶ dla mnie dziwnego: - FPGA: Xilinx Spartan-3AN XC3S50AN (1728 LogicCells, 50k gates, 176 CLBs, In-System Flash) kosztuje ~45z³; - CPLD: Xilinx...
2
2

"bipolarny" wzmacniacz logarytmiczny
Witam ponownie, muszę mierzyć zmiany prądu w zakresie 6 rzędów (1nA-1mA), problem w tym, że prąd może zmieniać znak. Na razie chcę użyć wzmacniacza logarytmicznego AD8304 (ma nawet lepszą...
3
3

Ładowarki do komórki
Witam. Czy układy sterowania ładowaniem akumulatora do komórki znajdują się w ładowarce czy w są wbudowane w akumulator ?. Chiał bym wykorzystać ładowarkę do zasilania diod LED i...
3
3

gdzie we Wrocławiu SMD 2010 10M
Witam, gdzie można we Wrocławiu kupić niewielki ilości (powiedzmy 100 szt) rezystorów SMD o rozmiarze 2010 (lub 2018) o rezystancji 10M ? Pozdrawiam, wkwj
2
2

Diody laserowe - podczerwone
Witam, Szukam podczerwonych modułów laserowych małej mocy (1-5 mW) na podczerwień. Czegoś w rodzaju HLD10-650-3 z ł ktoś coś takiego w jakimś sklepie? Pozdrawiam, Arkadesh
2
2

Sterowanie drivera MOSFET z procka
Witam W swoim projekcie zabrnąłem w taki moment, gdzie każde z rozwiązań rodzi więcej problemów niż rozwiązań. Projektowany jest układ sterowania silnika prądu stałego o mocy około 300W,...
12
12

Sprzętowy PWM a sterowanie fazowe
Mam tu układ Atmega88 i on ma 6 sprzętowych kanałów PWM, czy one nadają się tylko do sterowania diodami? Czy można je jakoś powiązać z wykrywaniem zera i sterować triakami. Czy w przypadku...
2
2

jaki przedwzmacniacz antenowy na pasmo UHF z niskim poziomem szumu?
Witam, Jaki polecacie przedwzmacniacz antenowy na pasmo UHF z niskim poziomem szumu (300ohm/75ohm)? z nalazlem cos takiego ten ma dosc spore szumy wlasne 3dB, przegladajac strone nie spotkalem tego...
30
30

4017 i latarka
Czesc Prosze o pomoc w konfiguracji licznika w latarce. Latarka ma jeden przycisk i sekwencyjnie zmieniaja sie cuda. Po kolei: -ciemo¶æ-3 Ledy-6 Ledów-¿arówka-¶wietlówka-1 LED -ciemo¶æ-itd....
3
3

Re: Pomiar odleg?o?ci - ultrad?wi?ki czy optyka?
Dzięki! Czyli wniosek taki, że trzeba kupić oba typy i się nimi pobawić, w zasadzie dobry pomysł ;P Pzdr. L.

[gdzie] niezaformowane akumulatory olowiowe
jak w temacie. z tego co wiem sporym kosztem akumulatora kwasowego jest energia uzyta do formowania, interesuja mnie gdzie mozna dostac akumulatory nieformowane (najlepiej w przezroczystych...
5
5

paluszek i kabelek
w jaki sposob skutecznie przytwierdziæ kabelek do akumulatorka AAA (paluszek)
17
17

problem z odchylaniem poziomym w TV Sony KV-M1420D
Jest sobie taki telewizorek, mocno spracowany, dosta³ siê w moje ³apy z przewaga zielonego koloru i widocznymi zielonymi liniami powrotu, znalaz³em rade (w necie) zmierzyæ takie du¿e oporniki na...
2
2