Problem z wiertarkami - dymią i iskrzą

Witam nie za bardzo wiedziałem gdzie skierować moje pytanie ale może wlaśnie na tej grupie uzyskam jakąmś pomoc, mam trzy zepsute wiertarki (2 bosche i jedna celma) i ten sam problem z nimi, gdy się je włączy bardzi iskrzy na szczorkach i dym leci przy okazji, po oględzinach silnika wygląda wszystko ok, szczotki także w porzadku, nawet nowe zakładałem, więc mam pytanie czy ktoś może się orientuje co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i czy da się to jakoś naprawić ?? czy może od razu wywalić na śmietnik??

pozdrowienia Krzysztof

Reply to
Krzysztof

On Behalf Of Krzysztof

Do profesjonalnych zastosowań należy używać profesjonalnych narzędzi. Dla laika zawsze silnik komutatorowy będzie OK. Należy po wymianie szczotek przetrzeć komutatory papierem ściernym ok. 100 i pilnikiem przerwy pomiędzy nimi. Nawet jeśli nic nie widać.

pzdr Artur

Reply to
ziel

Użytkownik "ziel" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

A te profersjonalne to na klatkowcach chodzą? Może jeszcze z falownikiem?

Pozdrawiam, Mateusz Nowaczyk

Reply to
Mateusz Nowaczyk

On Behalf Of Mateusz Nowaczyk

A to trzeba przejść się do porządnej firmy handlującej profesjonalnym sprzętem i obejrzeć. Znakomita wiekszość na komutatorach, tylko różnica między nimi jak pomiędzy Syrenką i Jaguarem. Że o całej mechanice nie wspomnę.

pzdr Artur

Reply to
ziel

Być może nastąpiło zwarcie uzwojeń wirnika. Oznacza to zwykle koniec żywota wiertarki.

Użytkownik "Krzysztof" snipped-for-privacy@WYTNIJTOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Reply to
Artur Butryn

Witam "Ciagniecie" iskier na komutatorze w 95% świadczy o zwarciu na wirniku. Może to być zwarcie na komutatorze - jak wspomniał Artur - i trzeba wtedy go oczyścić paierem oraz poprawić żłobki , lub też międzyuzwojeniowe i wtedy w wypadku tańszej wiertarki -śmietnik. Pzdr. W.

W naskrobał:

Dodam jeszcze jedną choć rzadką przyczynę: Jakiś drobny element który wpadł do wiertarki może przerwać przewód na czole wirnika. Też iskrzy jak cholera ;) Ale to można zlutować i zakleić Distalem. Zdarzyło sie takie coś w mojej wiertarce, naprawiłem i biega do dziś.

Reply to
Jacek Maciejewski