Zlece projekt PCB - Warszawa

Marcin Sommer wrote on Wed, 5 Jan 2005 11:26:50 +0100:

Tzn. chodzi o zaprojektowanie płytki i przygotowanie danych produkcyjnych czy tylko o to drugie? Jeśli to drugie, to oddaj do swojej ulubionej płytkarni plik Protela (prawie napewno przyjmą), a oni Ci go odpowienio spreparują za około 150 PLN.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

:-o Co za zdzierstwo w tej twojej płytkarni. Ja do Faldruku daję pliki PCB z Protela i tak samo chętnie je łykają (i za tyle samo), co Gerbery czy insze podobne formaty. I z tego, i z tego trzeba zrobić folie i wydobyć plik wierceń.

Reply to
Adam Dybkowski

Tak się przypadkowo składa że moja płytkarnia to też Faldruk. :-)))

No i ile czardżują za 1 negatyw A4 (a potrzebujesz 5 dla typowej płytki dwustronnej)? 30zł? Ja tam daję im gotowe negatywy i dyskietkę z wierceniami, więc nie wiem ile to może u nich kosztować, ale nie sądzę aby cena odbiegała znacząco od cen w konkurencyjnych płytkarniach.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

Mi średnio wychodzi około 15 zł / warstwę, czyli ze 2x mniej niż napisałeś wcześniej. No ale jeżeli masz pod ręką tańszą naświetlarnię (po ile za kliszę A5?) i wiesz jak przygotować plik (powielić płytki na formatce i dodać "otoczenie") to dlaczego by nie zrobić tego samemu. Ja nie mam na to ani czasu, ani pieniędzy - wolę do Faldruku wysłać PCB i mieć wszystko z głowy.

Ale wracając do meritum: niezależnie od formatu danych większość płytkarni tyle samo łyka kasy za przygotowanie produkcji płytek. Chociaż są takie, które za babranie się z czymkolwiek-nie-Gerberem nieźle kasują.

Reply to
Adam Dybkowski

On Sun, 09 Jan 2005 01:43:33 +0100, Adam Dybkowski snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> wrote: [.....]

Kiedyś kol. Marcin Hamerla polecił mi Trasecom na Krzywickiego (w połowie odcinka pomiędzy Koszykową a Nowowiejską). AFAIR A5 nie robią, ale za A4 płacisz 6 zł netto za 1200dpi i 7 za 2400.

[.....]

IMO to nie jest dziwne, bo muszą sobie wygenerować Gerbera. Aby to zrobić, to muszą pasiadać/mieć dostęp do konkretnego softu. A to sporo kosztuje. Chociaż, AFAIR, licencja wersji light Eagle'a wyraźnie zezwala na komercyjne wykorzystanie CAM processora - czyli wyraźny ukłon w stronę płytkarni.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

Adam Dybkowski napisal(a):

Trasecom jest bardzo dobry. Zobacz ceny na ich stronie. Jest blisko PW.

No fakt, ze trzeba wiedziec co i jak, ale jak sie wie to trwa to 30s. ;--)

Reply to
Marcin E. Hamerla

Jeżeli masz takie informacje dla płytek robionych w Faldruku, podziel się wiedzą (e-mail), może sam trochę pooszczędzam na przygotowaniu dokumentacji. :)

Reply to
Adam Dybkowski

Trochę tańszy i tuż przy pl. Politechniki jest Javelin.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisal(a):

No nie ma sprawy, ale zwrotnie nie przeslesz odpowiedniej ilosci butelek piwa ;--). Joke. Przypomnij sie w tygodniu, bo niedziele spedzam z rodzina i mnie tylko na krotkie chwile dopuszczaja do kompa.

Reply to
Marcin E. Hamerla