złącze karty dżwiękowej

witam!

mam pewien problem z wyjsciem z karty dzwiekowej wbudowanej w plyte glowna. otoz zlacze nie styka odpowiednio gdy wpina sie jacka.

chce zrobic obejscie i dac tam swoje gniazdo na krotkim kabelku. rozebralem te metalowa puszeczke i troche moje prace stanely w miejscu. wszystko byloby ok gdyby tam byla tylko masa oraz dwa kanaly ale budowa tego zlacza widziana od tylu wyglada tak:

| | || | |

tam gdzie jest podwojna blisko siebie to masa. po lewej i po prawiej natomiast ida po dwie osobne linie. do czego sa potrzebne takie pary skoro w zlaczu jest tylko stereo? w jakie linie sie wpiac zeby miec stereo?

plyta to asrock k7vt4apro a dzwiek wbudowany to jakies Cmedia 5.1

Reply to
Andre

A nie lepiej podpiąć się do "Front panel audio connector", mogę się założyć, że masz takie na płycie.

pozdrawiam Robert

Reply to
robmac

Andre napisał(a):

Kup w sklepie gniazdko na małego jacka i przyglądnij mu się.

Oprócz masy i linii sygnałowych będą tam jeszcze dodatkowe wyprowadzenia żeby można było stwierdzić, czy w gniazdku znajduje się wtyczka. Te wyprowadzenia (chyba) nie są używane w PC, ale w gniazdkach są (chyba) zawsze.

Reply to
Jakub Szułakiewicz

heh... dzis wlasnie lutowalem takie dwa gniazda i oba mialy tylko trzy wyprowadzenia (0-L-P)... w PC podobno tez sa uzywane bo niby ma sie przelaczac na wieksza ilosc glosnikow jak wykryje.

moze ktos dysponuje schematem? bo niestety badanie czy tez metoda prob i bledow jest utrudniona z powodu marnego dostepu do kompa gdy jest do niego wszystko podpiete...

Reply to
Andre

a to masz nawet dobry plan. tylko nie wiem czy sledziem dysponuje, sprawdze...

Reply to
Andre