Kolumny 6ohm do (starej) karty dźwiękowej (z

Witam.

Za poradą udałem sią na tą grupę, sprawa wygląda tak:

Mam w starym komputerze kartę dźwiękową, jeszcze przedpotopową ;) na ISA 16. Jest to, z tego co pamiętam Genius SoundMaker 18PnP, wpiszę tutaj układy, które na niej widzę i zadam pytanie.

ESS AudioDrive ES1868F I506 UAVBA0843A

QDSP SQ1001A

QDSP QS1000

I zdaje się gwóźdź programu, wzmacniacz: Philips TDA1517 G11308 YnH9701 2

Inne to jakieś drobinki.

Sprawa wygląda tak, że ta karta ma wzmacniacz i dość spore głośniki może wzbudzić, bez dodatkowych wzmacniaczy. Oczywiście wzmacniacz można wyłączyć zworką, wtedy wyjście na głośniki staje się jakby wyjściem liniowym, jedynie sygnał z karty.

Czy podłączając bezpośrednio do tej karty 6-ohmowe głośniki (ostały się z Sony'owskiej wieży i są w b. dobrym stanie) to czy karta padnie? Szkoda ich wyrzucać, a mogły by całkiem dobrze służyć do owego komputera. Czyli - podłączać czy nie? Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Reply to
Kerry

Użytkownik "Kerry" snipped-for-privacy@kerryking.com napisał w wiadomości news:g3o8ss$l76$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Z "datasheetu" układu TDA1517 wynika że jest przystosowany do głośników czteroomowych więc sześcioomowe pociągnie tym bardziej.

Reply to
Bernard N

Użytkownik "Bernard N" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:g3oc2a$ecq$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Dzięki jeszcze raz.