zasilającej i UPS-ie

Mam listwę zasilająca, do której podłączony jest UPS. Do UPS-a podłączony jest monitor oraz komputer. W listwie i UPS-ie są bezpieczniki 2A. Problem polega na tym, że oba bezpieczniki przepalają się po włączeniu UPS-a z podpiętym komputerem i monitorem. Aby temu zaradzić, muszę włączać UPS z odpiętym monitorem i podpinać go pod zasilanie chwilę później. Wczoraj zdarzyło mi się, iż oba bezpieczniki przepaliły się przy podpinaniu przewodu zasilającego do komputera. Jakie bezpieczniki mogę maksymalnie zastosować, aby nie przepalały się bez powodu i aby przy tym zachować funkcję ochrony przed przepięciami?

Reply to
Robert

Wczoraj zdarzyło mi się, iż oba bezpieczniki

Po co maksymalne, załóż takie które nie będą się przepalały.

Reply to
Padre

W dniu 2010-12-29 17:51, Padre pisze:

No i pamiętaj że jeśli nie masz co najmniej prawidłowego zabezpieczenia przepięciowego B+C na przyłączu w mieszkaniu to same warystory w listwie to niewiele jak przyjdzie co do czego.

Reply to
Padre

Użytkownik "Robert" snipped-for-privacy@domain.com napisał w wiadomości news:4d1b2ffc$0$2447$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Kupuj zwłoczne. Jeżeli takie właśnie masz, to zwiększ 2,5A

2A to mnie się zdaje, że ciut za mało. W UPS-ach najczęściej transformatory sa typu toroidalnego które podczas włączania, w pewnych momentach impulsowo może pobierać z sieci duuużo więcej niż podczas normalnej pracy.

Artur(m)

Reply to
Artur(m

Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d1b2ffc$0$2447$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

[...]

---------------------------

Czy te bezpieczniki są tam od początku ? mam listwę gdzie fabrycznie są 10A

Reply to
blur

W dniu 2010-12-30 09:43, blur pisze:

Są tam takie bezpieczniki, odkąd posiadam tę listwę i UPS. To znaczy, gdy mi się przepaliły, sprawdziłem stare, że miały 2A, i kupiłem takie same. Nie jestem pierwszym właścicielem i fabrycznie mogły być inne.

Reply to
Robert

W dniu 2010-12-30 08:58, Artur(m) pisze:

Sprawdziłem jeden przepalony bezpiecznik i ma oznaczenie F (szybki). Widzę, że powinien mieć oznaczenie T (zwłoczny). Chyba zrobię tak, że kupię teraz po dwa bezpieczniki zwłoczne 2A, 2,5A, 3A, 3,5A, 4A. Jak się przepalą, to po prostu będę wsadzał takie o większej wartości.

Reply to
Robert

Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d1f1f69$0$2448$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

[...]

Nie pisze na listwie ile Wat ma ? jak pisze to sobie policz jaki bezpiecznik ma być

Reply to
blur

Użytkownik "blur" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ifs3nu$7o4$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ale użytkownik chce zabezpieczać coś konkretnego (kompa) więc powinien dobrać bezpiecznik do potrzeb sprzętu, a nie "ogólnie" do jakiegoś obciążenia Myślę że 2,5 zwłoczny, będzie dobrym zabezpieczeniem średniego kompa

Artur(m)

Reply to
Artur(m