zasilacz czy płyta mi padla??

Witam mam bardzo ciekawy przypadek awarii peceta. poprostu zglupialem. mam 2 pecety. jeden na intelu drugi na amd. pewnego pieknego dnia w tym na amd wyparowal zasilacz. przelozylem wiec zasilacz z tego na intelu i wstal. ucieszylem sie ze padl mi tylko zasilacz. kupilem nowy zasilacz (tym razem markowy za kupe kasy) wkladam do tego nieszczesnego amd a on nic. nawet wentylatory nie drgną. mysle przyslali mi uszkodzony zasilacz. wlozylem go do intela. wstal bez problemu. wiec czegos tu nie rozumiem. na starym zasilaczu dzialaja obydwa kompy. na nowym tylko inel. zastanawiam sie wiec czy kopniety jest ten zasilacz czy plyta. moze jednak jej cos sie stalo po awarii poprzedniego zasilacza. ale jesli tak do dlaczego poprawnie sie uruchamia na starym zasilaczu z intela???? czy ktos moglby mi pomoc rozwiazac ta zagadke. pozdrawiam slawek

Joł! Najbardziej logiczne wydają się dwa wnioski:

1.Skoro wszystkie z wymienionych zasilaczy chodzą na intelu, a nie chodzą amd to mogoby wskazywać na uszkodzenie płyty. 2.Skoro ten z intela chodzi na amd to być może, źle podłączyłeś ten nowy co Ci przysłali... Nie chcę tu insynuować niczego ani podważać Twojej wiedzy i umiejętności, ale poprostu przypadkiem coś mogłeś skopać... Sprawa jest dosć ciekawa. Jak dojdziesz do jakiś nowych wniosków, to rzuć je tutaj na forum. Jestem bardzo ciekaw. Poradzę jednak ponownie włączyć ten nowy zasilacz pod płytę z amd. Pozdrawiam! Narta!
Reply to
Otello_

podlaczalem go juz kilkanascie razy :) wiec pomylka odpada mierzylem tez napiecie pomocnicze zasilacza 5v w stanie wylaczenia - 5,1V jak drut wiec ok sprawdzalem czy plyta z amd wystawia sygnal do wlaczenia zasilacza - napiecie na zielonym po wcisnieciu przycisku zasilania spada z 5 do 0,1V wiec ok ale zasilacz nie wstaje. nie wiem o co chodzi? moze na ktoryms napieciu jest za duze obciazenie i zasilacz nie moze sie podniesc w koncu amd zre wiecej pradu niz intel??? pozdrawiam slawek

Sprawdz obciazenia miernikiem. Jaka masz karte graficzna? Ponoc Radeony duzo ciagna. Mozliwe, ze w tym lepszym zasilaczu wlacza sie zabezpieczenie przeciazeniowe.

Reply to
Nastyd

A to moje gdybania:

  1. Jakis styk nie kontaktuje. Sam tak mialem pomoglo "naprostowanie" i przeczyszczenie pinow.
  2. Ten z AMD za duzo pradu zre. Czyli ten nowy zasilacz jest za slaby.
Reply to
Doman

Użytkownik "Doman" snipped-for-privacy@NiePodaje.Majla napisał w wiadomości news:c51610$q06$1@213.241.34.186...

teoretycznie mialo by to sens tylko ze ten stary ktory dziala jest 200W a nowy 300W z obliczen jakiegos kalkulatora wynika ze komp nie powinien ciagnac wiecej niz 250W probowalem tez nie podlaczac tez hdd i nagrywarki aby zmniejszyc obciazenie ale tez nic. no chyba ze przeciazenie jest na 3,3. wtedy wyjecie procka powinno by pomoc. musze to sprawdzic pozdrawiam

Rzeczywiście AMD dużo ciągnie ale skoro ten stary działa to musimy wykluczyć(jak narazie) możliwość że 300W to za mało. Ten koleś co wspominał o niekontaktującym łączu może mieć rację. Też mi się coś takiego zdarzyło ale był to przypadek związany z monitorem. Daj cynk jak będziesz wiedział coś więcej. Aha, może ten nowy nie wytrzymuje jakiś stanów nieustalonych, np. przy włączaniu całego systemu komputerowego?? Sam jestem ciekaw. Narta!

Reply to
Otello_

zrobilem eksperyment i wyjelem procesor amd z plyty. niestety rowniez nie podniosl sie. wlozylem ten nowy zasilacz do jeszcze kilku kompow (duzo bardziej obciazonych) i za kazdym razem sie uruchamialy. wykluczam wiec w takim razie awarie zasilacza. problem musi tkwic zatem w plycie glownej. ale co moze byc w niej nie tak skoro na innym zasilaczu wszystko jest ok?? moze ma ktos jakies pomysly pozdrawiam slawek

A może banalne uszkodzenie z podeschniętymi kondensatorami na płycie? Stary zasilacz z Intela może ma większe pojemności na wyjściach?

Reply to
satel

Użytkownik "Sławomir Kapelko" snipped-for-privacy@elka.pw.edu.pl> napisał w wiadomości news:c54gmq$11l3$ snipped-for-privacy@mamut1.aster.pl...

Hmmm... a moze jednak jakies jaja dzieja sie w okolicy 3,3 albo 5V. Niekoniecznie zwarcie. Moze ta plyta jest tak uszkodzona ze na starcie bierze jakis duzy impuls i dziala zabezpieczenie w zasilaczu, a ten stary zasilacz z intela jest bardziej toporny i sie odpala? Tak sobie tylko gdybam... Uszkodzenia po padzie zasilacza czesto sa takie dziwne, niby dziala ale... Jak sfajczylem swoj to np. poszla z nim jedna kosc pamieci i cos sie zaczelo dziac w okolicy agp, ot poprostu losowo pojawial sie zwis grafiki, jakies chaszcze na ekranie. Ale np. druga kosc pamieci byla ok, grafika przelozona do innego kompa tez chodzila za milo.

Reply to
Ahmed