zabezpieczenie akumulatora przed rozładowniem

Szukam jakiegoś prostego układu, który zabezpieczy akumulator przed rozładowaniem poniżej określonego napięcia (około 9V, to ma być do baterii złożonej z 10 ogniw NiMH), ma działać przy prądzie rzędu 3A i powinno mieć jak najmniejsze straty. Chodzi mi po głowie komparator, dioda Zenera i jakiś klucz na tranzystorze MOSFET, ale jakiś czas temu wypadłem z obiegu i być może są gotowe rozwiązania w postaci jakiegoś sprytnego scalaka, tylko nie wiem czego szukać. Czy ktoś może coś doradzić?

Paweł

Reply to
Paweł Paroń