wzmacniacz - zanikajacy sygnał

Witam.

Posiadam wzmacniacz NAD 314 "tranzystorowiec". Na lewym kanale przy cichym słuchaniu pojawiają się zaniki sygnału w kolumnie - efekt taki jakby przewód nie łączył dokładnie, dźwięk przycicha i pojawiają się szumy, szmery. Nie jest to wina kolumny bo je zamieniałem i nie jest to też wina kabli sygnałowych. Ewidentnie wina leży po stronie wzmacniacza.

Jeśli zgłośnię wzmacniacz i następnie ściszę to gra normalnie ale po jakimś losowym czasie znów się pojawi ten sam problem. Przy głośniejszym słuchaniu nie ma tego problemu - przynajmniej go nie słychać.

Czy przyczyną są ty tranzystory końcówki mocy ?? Macie jakieś sugestie ?? Wzmacniacz ma jakieś 8 lat.

McSwirus

Reply to
McSwirus

Hmm, było by to najlepsze dla mnie - najtańsze. Zastanawiam się jaki związek może mieć potencjometr z objawami w moim wzmacniaczu ponieważ zapomniałem dopisać, że podczas gdy wzmacniacz robi takie "szmery" to delikatnie stukając w głośnik bazowy w kolumnie dźwięk się odrazu poprawia. Stukając w głośnik oddziaływuję SEM na tranzystory końcówki mocy teoretycznie nie ma to związku z potencjometrem głośności, który jest przed końcówką mocy.

Jednak dla świętego spokoju wymienię potencjometr jeśli pomoże będę niezwykle zadowolony.

Dzięki za odpowiedź.

McSwirus

Reply to
McSwirus

No to nie pasuje już do tego. Teraz bardziej na głośnik i ułożenie membrany - może pociera drut, lub się odkleił w cewce ? Ale znowu wykluczyłeś kolumny. Dziwne.

Reply to
pleban

Kolumny są wykluczone ponieważ były testowane na innym wzmacniaczu, były też zamieniane miejscami wraz z kablami zasilającymi i efekt jest identyczny, po stuknięciu w membranę wzmacniacz zaczyna grać OK po jakimś czasie znów zaczyna przerywać. Dlatego wydaje mi się że to tranzystory końcówki mocy :-(

McSwirus

Reply to
McSwirus

Użytkownik "McSwirus" napisał w wiadomości

Stawiam raczej na przełącznik (o ile jest coś takiego). Miałem podobną sytuację ze wzmacniaczem z tym ze jak dociskałem włącznik AUX to łączyło i wszystko było oki. Możesz sprawdzić.

Reply to
xymax

Dzięki za sugestie, na to nie wpadłem i nie testowałem. Teraz wpadło mi do głowy, że może przekaźnik opóźnionego podłączania kolumn ma źle kontaktujące styki i dlatego się tak dzieje ??

McSwirus

Reply to
McSwirus

a moze zimne luty na koncowce? potrafia platac niezle figle - gdys w pewnych warunkach moga meic zdolnosci polprzewodnikowe...

Reply to
Greg