Wytarte złocone styki - czym naprawić ?

Witam

Mam dość już sfatygowaną myszkę bezprzewodową Logitecha ze stacją dokującą. Myszka od spodu ma dwa złocone pola, a stacja dwa złocone sprężynujące bolce - położenie myszki na stację styka je ze sobą i pozwala na ładowanie. No i w nich właśnie problem bo ze starości ta złocona powierzchnia się wytarła i trzeba się namęczyć by myszka "złapała" połączenie z ładowarką.

Pytanie mam proste - jak te bolce (i ew. pola) zregenerować ? Pomalować czymś, dolutować coś ?

TIA

Reply to
Jacek_FH

Jakbys dostal kawaleczki zlotej folii to by mozna dolutowac.

A moze wystarczy miedziana ?

Moim zadniem wystarczy miedziana. zawsze jak sie pozniej znowu popsuje to mozna znowu nalutowac

Pozdrawiam kim

Reply to
kim

Ja bym proponował poniklować (jeśli masz taką możliwość), albo przylutować blaszkę niklowaną. Miedź za szybko śniedzieje.

W.P.

Reply to
Witold Piskorz

Pytanie mam proste - jak te bolce (i ew. pola) zregenerować ? Pomalować

Ja radze Ci sprobowac zregenerowac styki pozlacajac je. Mozna to zrobic stara metoda - amalgamatem zlota, ktory z kolei latwo zrobic majac kilka kropel rteci i odrobine czystego zlota. Zloto nalezy rozpuscic w rteci i powstala w ten sposob pasta natrzec koncowki tych bolcow i pola. Rtec po kilku dniach wyparowywuje a zloto zostaje. Jesli chcesz grubsza warstwe - powtarzasz zabieg. Niestety szczegolow musisz sie dowiedziec od starego zlotnika, u ktorego zapewne nabedziesz odrobine tego specyfiku, lub mu zlecisz naprawe. Uzycie amalgamatow wymaga umiejetnosci i ostroznosci gdyz pary rteci sa, no, dosc niebezpieczne.

Reply to
tornad