Wyświetlacze CH-LCD

Witam. Poszukuję w Polsce firmy, które współpracują z fabrykami z Dalekiego Wschodu produkujące wyświetlacze CH-LCD. Mam zarąbisty pomysł, ale nie mogę znalezć firmy, która wykona mi LCD na zamówienie.W Gdańsku znalazłem UNI... coś tam, ale chyba zależało im bardziej na otrzymaniu pomysłu niż nawiązaniu współpracy.

Reply to
Bodzio SE

W dniu 2011-01-09 13:57, Bodzio SE pisze:

Musze cie zmartwic jesli to jest pomysl ktory przyniesie kase to mozesz byc pewien ze chinczyki zaczna produkowac kopie w milionach egzemplarzy.

Zerknij na alibabe ale tam wiekszosc to posrednicy posrednikow, jak bedziech chcial cos zamowic w fabryce u zrodel to zabija cie minimalna iloscia.

Reply to
Rysio

Domyślam się, że nie zdąrzę opatentować ;) ... Przeglądałem już alibaba i tak jak piszesz pośrednik pośrednika.

Reply to
Bodzio SE

Bo opatentować musisz najpierw - potem to sobie możesz napykać... Firma z którą rozmawiasz musi podpisać z Tobą NDA (Non-Disclosure Agreement) i żadnych publicznych dokumentów opisujących pomysł nie może być zanim nie opatentujesz bo inaczej będzie kicha z patentu.

Reply to
Pszemol

Co to jest CH ?

Jesli czarno-biale, to moze wystarczy.

Oczywiscie projekt na zamowienie swoje kosztuje, a potem sztuka .. nie wiem czy moga konkurowac z Chinczykami.

Cholesterolowe wyświetlacze ciekłokrystaliczne (Ch-LCD)

Reply to
Bodzio SE

Pan Bodzio SE napisał:

Dawno temu wszystkie były cholesterolowe. A w tym skrócie chodzi o takie, w których cholesterol ma zdolność zapamiętywania wyświetlanej treści po wyłączeniu zasilania (u ludzi substancja ta działa na pamięć w zgoła odmienny sposób).

Kiedyś robili mi LCD w Hongkongu (jeszcze w brytyjskim, więc to dawno było). Technologia wcale nie wymagała jakichś strasznie długich serii aby cena była akceptowalna (co pewnie zależy od definicji akceptowalności). W każdym razie ci co robią takie rzeczy, przewalają od groma zamówień i pewnie nie przyglądają się zbytnio temu, co jest w projekcie. Szansa, że zauważą wyjątkową zarąbiastość jest minimalna.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Bodzio SE" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:igcbc8$tpe$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

:)

najpierw dobrze sprawdź, czy coś takiego nie istnieje, bo zarąbiste pomysły pojawiają się tu dość regularnie i jakoś nigdy nic z tego nie wynikło :)

e.

Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

Przecież technologia LCD po opanowaniu jej elementów jest prosta jak konstrukcja cepa. Bierze się płytkę szklaną z przewodzącą powierzchnią (produkowaną masowo), tnie na właściwe kawałki, strawia warstwę przewodzącą gdzie trzeba, dokłada się drugą , skleja z wkładką dystansową )materiał prefabrykowany), zalewa ciekłym kryształem (materiał prefabrykowany...) Kosztuje w tym ogólne ustawienie technologii, zmiana wzorków na wyświetlaczu czy jego wielkości to są praktycznie żadne koszty.

Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

Ale indywidualnych zamówwień na trzy sztuki jakoś nie chca przyjmować. Kilkaset zrobili, choć rozmiar szkła był nietypowy, elementów prawie setka i to mocno pogibana, trzeba było gimnastykować się z prowadzeniem ścieżek. Duży udział w kosztach miały metalowe zaciski na szkle -- wyświetlacz łączony na przewodzącą gumkę byłby dużo tańszy.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości news:4d2b49ee$0$2503$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Pewnie małe chińczyki mają to od 30 lat, ale osobiście o tym nie słyszałem, aby było w użytkowaniu.

W woli informacji, zalałem mnóstwem pytań firmę produkującą takie rzeczy. Czekam na odpowiedź.

pozdrawiam

Reply to
Bodzio SE