Kolorowe wyświetlacze LCD

Witam.

Interesuje mnie temat dostępności wyświetlaczy 320x240 takie chyba występują w odbiornikach do nawigacji GPS, oraz sposobu sterowania. W sieci jest dużo na temat wyświetlaczy z telefonów natomiast nie spotkałem się z jakimiś przykładowymi projektami na te większe LCD. Chciałbym zrobić wizualizacje przejechanej trasy no i potrzebna jest odpowiednia przekątna monitora. Ma ktoś namiar na jakiś przykładowy projekt z takim LCD?

Pozdrawiam.

Reply to
Look

Witam. Proponuję wyświetlacze LCD TFT firmy AMPIRE:

w Polsce jest firma GAMMA:
Wyświetlacze posiadają kontroler, co bardzo upraszcza komunikację z uP.

Pozdrawiam. Quebec

Reply to
Sebastian Charlak

trzeba dodać, że coś słabszego niż ARM nie da rady obsłużyc tego :)

pzdr AKel

Reply to
AK

da rade nawet 8051, p oto wlasnie jest kontroler w wyswietlaczu by odciazyc procka. Popularne tanie z Allegro takwoego nie maja i potrzeba zewnatrzny albo bardzo szybk iproc. Te Ampire maja kontroler ktory pdopina sie pod magistrale proca.

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

jaki model bo handlowiec z Gammy infomował, że Amipre ma mieć coś takiego dla małych matryc ale nie wiadomo kiedy ?

poza tym wątpię w wydajność po doświadczeniach z matrycą STN 240128

Oczywiście dla takich jak do telefonów to pełno ale takie do 5,1"-5,6" nie znalazłem na rynku

ARM9 ma wspomaganie hardware'owe do TFT

Pozdrawiam AK

Reply to
AK

AK napisał(a):

Chodzi o AT91SAM9261? Tak jest przecież tylko kontroler do obsługi głupich matryc TFT, które trzeba na około odświeżać (jak np. ekran w laptopie). A mowa była o wyświetlaczach Ampire z wbudowanym kontrolerem, np. 4" AM480272A:

Adam Dybkowski

OK, zapytam kiedy to będzie dostepne do testów czegoś takiego na rynku coraz tańszych matryc TFT brakowało

Pozdr AK

Reply to
AK

Witam. Mam taki LCD 3.2" + TP na biurku. Właśnie podłączam go do SAM7X.

Pozdrawiam. Quebec

P.S. Ten kontroler można również sterować po SPI, niestety te wyświetlacze mają domyślnie ustawioną magistralę równoległą.

Reply to
Sebastian Charlak

N.p. Ampire 3,2" AM240320D. Panel jest nieco upierdliwy w podłączeniu (D[0..15]+stroby) ale łatwy w oprogramowaniu (set_cursor(x,y), write_ram(u16 color)). Pracujemy w trybie RGB16 5-6-5 więc obrazki można przenosić bez obróbki z pc. Jakość obrazu generalnie zrywa beret, cena też (chyba 80$):/

Reply to
point

Zaczekam, aż pojawi sie wersja ze sterownikiem do 5,6" do której Ampire robi sterownik Powyżej 5" można już coś pokazać i panel dotykowy da sie użyć - choć Ampire robi LCD z panelem już od 1,8"

pzdr AK

Reply to
AK