Wyświetlacz LED 3D

Na targach Elektronika (Monachium 1998) widziałem taki bajer: Pręt (coś jak ołówek) kiwający się na boki na tyle szybko, że widać go jako 'szarość'. Na pręcie pionowa linijka kilku LEDów. Odpowiednie ich sterowanie powodowało, że widać było kilka liter. Litery się przesuwały - można było odczytać cały napis.

Pomyślałem sobie wtedy: skoro linijka może robić za matrycę, to matryca powinna robić za przestrzeń.

Pomysł jest taki: Prostokątna płytka (na przykład 5x15cm). Z lewej strony (5x5cm) matryca diod (SMD) w naszą stronę. Z prawej to samo ale w drugą stronę. Przez środek płytki oś (płytka obraca się tak, że lewa strona zbliża się do nas). Szybkie obroty i mamy 'szarość' przestrzenną. Odpowiednie sterowanie i mamy na przykład podskakującą piłeczkę. Procesor(y) na płytce. Zasilanie przez oś (podzieloną elektrycznie na dwie). Synchronizacja - jakaś fotokomórka.

Wiem, że jest tu trochę ludzi, którzy mają na takie rzeczy czas (w przeciwieństwie do mnie) - może ktoś się zainteresuje.

P.G.

Co prawda nie dokladnie to co wymysliles, ale podobne:

j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

No to już nie pierwszy raz zdarza mi się 'wymyślić' coś istniejącego. A szkoda - myślałem, że jestem oryginalny, a tu klapa. Kiedyś (około 92) poproszony o pomyślenie o kluczu elektronicznym (dostałem kilka sztuk z wieloma stykami itp.) wymyśliłem RFID. Moje rozwiązanie było inne - rdzeń ze szparą w którą wkłada się PCB z paroma zwojami. Porobiłem eksperymenty - działało OK - dało się zasilić i przesyłać dane w obie strony (stosowałem 10MHz). Wtedy stwierdziłem, że przydałby mi się procesor z 4 nogami (GND, VCC, IN, OUT) - do tej pory jeszcze takiego (programowalnego) nie widziałem, a RFID 'niestety' już widziałem.

P.G.

No niestety. Tak to juz bywa :) Pomyslow na wyswietlacze 3d widzialem na sieci sporo, takze z matrycami diodowymi. Akurat ten link mi sie teraz wygulgal. BTW. ktos na grupie kiedys budowal wyswietlacz 3d na diodach. Wyszlo cos z tego?

Mi sie kiedys zdarzylo wymyslic protokol komunikacji pomiedzy stacjami akwizycji danych. Zdecentralizowany, z wykrywaniem topologii sieci. Od samego RSa po protokol routingu. Nawet zaimplementowalem na sterowniczku na '51, ale juz nie mialem okazji przetestowac, bo odszedlem z firmy. Kilka lat pozniej dowiedzialem sie ze w mniej-wiecej podobnym okresie ktos wymyslil bardzo podobny protokol stosowany obecnie w sieciach radiowych ad-hoc :)

Trzeba bylo wystapic o patent w usiech. Bylbys bogaty :)

Sa 8-nozne, 6-nozne tez chyba sa. za duzo? :)

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

hmm..chyba mowa o moim zrobilem dawno temu maly prototyp 16x 16 diodek..z 8051 dallasa pedzonym zegarem 33MHz dziala rewelacyjnie weic zaczalem robic prototyp 128x128 diodek.. zaprojektowalem plytki, z FPGA, 512MB SDRAM (20 s animacji), transmisja

100Mbit przez ruchome polaczenie, USB2.0,czesc bazowa, wszystko jest zaprojektowane, tylko wyslac do wykonania pcb. diodki daloby sie kupic dla calosci za kilkaset zl.. koncepcja mechaniczna,obudowa, wywazanie, synchronizacjai stabilizacja obrotow tez przemyslane i posprawdzane na modelach. kumpel nawet zaczal pisac oprogramowanie pod windowsa - edytor 3D do tworzenia animacji. wszystko szl odobrze, az do czasu, ghdy obaj sobie wyemigrowalismy. Projekt nie umarl, ale zostal zawieszony na czas nieokreslony. tak samo jak przerobka mojego starego robota na strowanie poprzez Epie i transmisje cyfrowa audio/video. Trzeba bylo zajac sie zarabianiem na chlebek, chociaz nie moge miec powodow do narzekania, teraz tez zajmuje sie ciekawymi rzeczami:)
Reply to
greg

Użytkownik "Jacek R. Radzikowski" snipped-for-privacy@spamer.die.die.die.piranet.org> napisał w wiadomości news:coi93a$7su$ snipped-for-privacy@www.itl.waw.pl...

Na pewno było już dużo za późno. Ale i tak mam przynajmniej satysfakcję, że coś sam wymyśliłem. Jakiś gość miał tak z telefonem, ale on się chyba spóźnił kilka godzin, a ja pewnie kilka(naście) lat.

P.G.