Wyjście sygnału antenowego w tunerach TVSAT

Witam !

W wielu tunerach TVSAT jest gniazdko oznaczone jako LNB OUT. Wg. instrukcji służy ono do podłączenia drugiego tunera. Czy w praktyce oznacza to, że jeśli wyłączę pierwszy tuner to drugi tuner przez to gniazdko będzie mógł sterować konwerterem (np. przełączać polaryzację) ?

Paweł

Paweł snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał(a):

Po wyłączeniu do Standby "przelot" robi sie przezroczysty - wybór ćwiartek w drugim tunerze. Jeśli włączysz ten połączony prosto do anteny, to oczywiście on rządzi - na wyjściu LNB OUT będzie sygnał jednej ćwiartki - drugi tuner może dowolny program z tej ćwiartki odebrać. Wmak

Reply to
Wmak

W taki sposób jak piszesz to może działają tunery robione przez amatorów z ADB (platforma n). W porządnie robionych tunerach po przełączeniu do standby otwiera się połączenie stałoprądowe z drugiego odbiornika dzięki czemu może on zrobić z konwerterem co chce czyli wybrać obie polaryzacje (13/18V) jak i LOF (9750/10600MHz). Jesli pierwszy tuner jest włączony połączenie DC zostaje przerwane i LNB jest zarządzane przez niego. Z reguły drugi tuner może odebrać kanały z wybranej przez pierwszy ćwiartki niemniej nie jest to pewnik i zależy od konstrukcji wejścia pierwszego odbiornika.

B snipped-for-privacy@onet.pl napisał(a):

Widzę, że niektórzy potrafią pisać a z czytaniem i zrozumieniem mają kłopoty. Czy ja źle wspólpracę dwóch połaczonych przelotem tunerów opisałem ?? Dodam tylko, że nie spotkałem współczesnego tunera, który w czasie pracy nie wypuszczałby sygnału (wybranej przez siebie ćwiartki) do LNB OUT. Wmak

Reply to
Wmak

Użytkownik Paweł napisał:

Oczywiście, ale ten aby działał drugi, pierwszy musi byc na czuwaniu

Reply to
pawell32