Poziom sygnału w dekoderze cyfrowym

W chwili obecnej poziom sygnału odczytywany przez mój dekoder cyfrowy Polsatu wynosi 80%. Czy gdyby udało mi się zwiększyć ten poziom do 90%, ja nie wiem może przez zakupienie większej anteny, to czy uległyby zmianie parametry obrazu? Na jakie w ogóle parametry ma wpływ poziom sygnału? Czy jest celowe ciągłe dążenie do zwiększania poziomu?

Dzięki

Reply to
hokus

jezeli odbierasz program to jest OK w dekoderach cyfrowych sa dwa stany odbiera i nie dobiera

Reply to
Zdzislaw

Mysle, ze zwiekszenie poziomu do 90% nie ma az tak duzego znaczenia. Jezeli chcesz miec lepsza jakosc obrazu, to zastosuj wlasciwe podlaczenie do telewizora lub zmien telewizor. :) A co nie pasuje Ci w obrazie, ze chcesz zwiekszac poziom sygnalu?

Reply to
Olo
559023410-851401618-1137317921=:8843 Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2 Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE [Sygna=B3y - SL, SQ, FEC - co to jest?] [Str | W chwili obecnej poziom sygna=B3u odczytywany przez m=F3j dekoder cyfrowy= Polsatu | wynosi 80%. Czy gdyby uda=B3o mi si=EA zwi=EAkszy=E6 ten poziom do 90%, j= a nie wiem | mo=BFe przez zakupienie wi=EAkszej anteny, to czy uleg=B3yby zmianie para= metry | obrazu? Na jakie w og=F3le parametry ma wp=B3yw poziom sygna=B3u? Czy jes= t celowe | ci=B1g=B3e d=B1=BFenie do zwi=EAkszania poziomu?
Reply to
Jerzy Pastusiak

hokus napisał(a):

Jeśli miałbyś problemy z sygnałem to obraz byłby nieczytelny (porozrzucane kwadraciki, zielony lub fioletowy obraz itp.) - objaw niepełnego strumienia MPEG2. Jeśli nie ma takich objawów to bezcelowe jest zwiększanie poziomu sygnału. Jakość obrazu zależy tylko od operatora, tj. z jakim przepływem danych przesyła kanał (bitrate). Np. programy zagraniczne typu PayPerView mają wręcz doskonałą jakość obrazu, porównywalną z DVD. Wszystko dlatego, że przesyłają z dużą prędkością przepływu danych (wspomnianym już bitrate). W przeciwieństwie do polskich operatorów, np. Polsat.

Reply to
Virus_7

W przypadku transmisji cyfrowej to co nas interesuje to BER, nie interesuje nas tak naprawde ani moc ani poziom sygnalu tylko interesuje nas BER - o ile BER miescie sie w akcpetowalnym poziomie ani moc ani poziom sygnalu nie maja wplywu na jakosc transmisji. W przypadku zbyt duzej mocy moze dojsc do przesterowania frontendu i pogorszenia BER. Najlepiej zostawic to tak jak jest. Za dobry BER mozna przyjac BER mniejszy od 1E-5 (im BER jest mniejszy tym lepiej - wiekszosc demodulatorow za idealny sugnal uwaza taki gdzie BER jest mniejszy/rowny 1E-7) BER wiekszy niz 1E-4 wlascwie powoduje tak duza ilosc bledow na ekranie ze ogladanie audycji czy jej sluchanie staje sie niemozliwe. Za graniczna wielkosc totalnego braku odbioru i co z tym zwiazane utracenia synchronizacji przez demodulator z nadawnym strumeiniem danych uwaza sie najczesciej prog BER 1E-3.

Reply to
PAndy

Jak można wpłynąć na wskaźnik BER? Od czego on tak naprawdę zależy?

Dzięki

Reply to
hokus

BER to predkosc bledow, zalezna jest bezposrednio od wielu rzeczy w tym rowneiz i poziomu sygnalu - w wiekszosci (jesli nie we wszystkich) demodulatorach na wejsciu mamy klasyczny stopien przemiany czestotliwosci, czasem z blokiem ARW (automatyczna regulacja wzmocnienia - im slabszy sygnal tym silniej wzmacnia wzmacniacz wejsciowy - oczywiscie w pewnych granicach), dodatkowo wiekszosc demodulatorow scalonych posiada na wejsciu demodulatora tzw AGC (autmatic gain control - ktore jest cyfrowym odpowiednikiem analogowego ARW - przy czym jego dzialnie jest odwrotne rola ARW to wzmacnianie sygnalu zbyt slabego - AGC tlumi cyfrowo zbyt silny sygnal cyfrowy - tlumienie jest mozliwe w wiekszosci dmeodulatorow QPSK - sygnal satelitarny na wejsciu stosuje sie przetworniki AC o dlugosci slowa 6 - 8 bitow) Trudno opisac caly proces demodulacji i co z tym zwiazene tego jaki BER uzyskujemy - np zmiana demodulatora/dekodera viterbiegi z twardo na miekko decyzyjny poprawia jakosc odbioru - to sa rzeczy w gesti producenta ukladu demodulatora i tworcow niskopoziomowego drivera do takiego ukladu. Ogolnie frontend ma podany zakres uzytecznych poziomow wejsciowych i z punktu widzenia uzytkownika nalezy sie ich trzyma - zly jest zbyt slaby sygnal, zly jest zbyt mocny sygnal, bardzo wazne jest czystosc fazowa (widmowa) generatorow lokalnych w LNB i frontendach tunerow...

Reply to
PAndy