Wyciszenie dyktafonu

Posiadam prosty dyktafon Panasonic RQ-L307. Używany, ma już kilka lat i jego mechanizmy pracują już odrobinę za głośno. Niby wciąż spełnia swoją funkcję, ale w każdym nagraniu słychać w tle cichutki terkot. Czy i jak można go choć trochę wyciszyć, żeby nie nagrywał swojej pracy? Zaznaczam, że nie jestem elektronikiem i mogę powierzyć to fachowcowi, byle gra była warta świeczki (nowy dyktafon to wydatek ok.

150 zł - wolałbym tego uniknąć).
Reply to
P.AL.M.

Problem w tym, że nie ma gniazda na mikrofon zewnętrzny. Poza tym, które elementy są zwykle odpowiedzialne za głośną pracę? Mam drugi, podobny walkman i zastanawiam się, czy nie dałoby się podmienić kilku części.

Reply to
P.AL.M.

moze nasmarowanie lub naoliwienie niektorych elementow mechanizmu cos pomoze ? tylko trzeba by uwazac, zeby nie oswinic toru prowadzenia tasmy.

Reply to
krychu (musk

Sun, 30 Nov 2003 11:23:39 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "P.AL.M." snipped-for-privacy@gazeta.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

To rozkrec dyktafon i wypusc na kablach ten mikrofon ktory jest w srodku.

Reply to
BLE_Maciek