dyktafon i wykład...

Czy np taki dyktafon/mp3/pendrive jak na aukcji do ktorej link jest ponizej nada sie do nagrywania np wykladu? Czy ma wystarczajaca czulosc mikrofonu? A moze raczej kupic "prawdziwy" cyfrowy, ale dosc drogi dyktafon?

Marek

Szczerze watpie, aby jakos nagrania byla wystarczajaca. Tego konkretnego modelu nie znam oczywiscie, ale slyszalem inny tani model - tragedia.

Reply to
Sirtap

Jesli polozysz go na katedrze, to z pewnoscia wystarczy. Jesli bedziesz nagrywal z glebi sali - wrecz przeciwnie.

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Trzeba go wyposazyc w dodatkowy mikrofon kierunkowy. Ten prawdziwy zresztą tez ...

Reply to
KrzysiekPP

Dnia Wed, 15 Feb 2006 19:50:00 +0100, Marek napisał(a):

Przedmiot z allegro to raczej gadżet a nie dyktafon. Żeby nagrać wykład z jako taką jakością potrzebujesz profesjonalnego dyktafonu wyposażonego w zewnętrzny mikrofon z położeniem dużego nacisku nie tyle na sam dyktafon co na jakość mikrofonu.

PS. Na nagrywanie wykładów musisz mieć zgodę wykładowcy, gdyż obejmuje je prawo autorskie.

Reply to
doc. Zenobiusz Furman

A nie na rozpowszechnianie?

Reply to
Filip Ozimek

Dnia Wed, 15 Feb 2006 20:43:18 +0100, doc. Zenobiusz Furman napisał(a):

Mhm, i na robienie notatek też ;)

Pzdr Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Marek napisał(a):

Mam coś podobnego, popularny S1. Nagrywałem tym kiedyś lekcję i cóż... Niby można zrozumieć, jeżeli poza wykładowcą nikt inny nie emituje zbyt głośnych dźwięków. Niestety szumy są bardzo irytujące i mi szybko się takie coś znudziło. Może dałoby radę poprawić nagranie w jakimś edytorze audio. Ogólnie rzecz biorąc: lepiej kup coś innego ;-)

Pozdrawiam Mad_Lamer

Reply to
Mad_Lamer

Marek napisał(a):

zewnętrzny. No i trzeba usiąść pod katedrą żeby koleżanki/koledzy nie zagłuszali. Takie zabawki jak ta z linku to pieniądze wyrzucone w błoto.

pozdrawiam Andrzej Zyśk

Reply to
Andrzej Zyśk

Uzytkownik "Marek" <ANTYSPAMmarek snipped-for-privacy@gazeta.pl napisal w wiadomosci news:dsvt1j$dkl$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

poszukaj w archiwum tej grupy (np. poprzez google) ,pisalem na ten temat, w kazdym razie polecam player IRiver'a

Tomek

Reply to
tomm

Witam,

Dnia 15-02-2006 (środa), KrzysiekPP napisał(a):

Nie wszystkie jednak (a zwłaszcza te tanie modele) pozwalają na podłączenie dodatkowego mikrofonu (szczerze mówiąc to nie wiem, czy w ogóle do jakiegoś MP3 Playera można...). A grzebanie w środku to chyba kiepski pomysł, bo sama wymiana wkładki chyba nic nie da.

Też kiedyś się rozglądałem za tanimi odtwarzaczami i rozwiązanie widziałem takie, by kupić taki najtańszy, ale z radiem (wbudowanym!) i oczywiście możliwością nagrywania z radia. Do tego zrobić nadajnik radiowy zasilany z paluszka (a te posiadają bardzo dużą czułość) i nagrywać poprzez radio (ewnentualnie można nadajnik kupić). Trochę bardziej skomplikowane, ale jakość o wiele lepsza. I schować można się na końcu sali... ;)

PS Jakoś drogo na tej aukcji mają. Jeśli się dobrze rozglądniesz to za 99zł dostaniesz tego typu odtwarzacz z radiem (wbudowanym). Kiedyś to chyba po

89zł były...
Reply to
Dykus

Na moje oko to jest namiastka dyktafonu czyli odtwarzacz mp3 z funkcja dyktafonu. To identycznie jak komórki z funkcja aparatu cyfrowego, chociaz po zetknieciu sie z obrazami zarejestrowanymi przez Nokie z serii N zaczynam zauwazac, ze idzie ku dobremu.

P.

Reply to
Pietrek

In the darkest hour on Wed, 15 Feb 2006 20:44:47 +0100, Filip Ozimek snipped-for-privacy@mielonka.polbox.pl> screamed:

Na pl.soc.prawo zdania na ten temat były podzielone...

Reply to
Artur M. Piwko

Polecam iRiver, z wewne;trznego mikrofonu nagra tykanie budzika odleg?ego o kilka metrów. Ma tez. moz.liwos'c' pod?a;czenia zewne;trznego mikrofonu. Kompresuje _od_razu_ do mp3. Jakos'c' nagrania bardzo dobra. Podejrzewam, z.e z modelem z Pazzegro pt. "To jeden z najlepszych odtwarzaczy MP3 na rynku" nie ma co porównywac'! Siemanko, K.

Reply to
John Smith

Dnia Wed, 15 Feb 2006 20:44:47 +0100, Filip Ozimek napisał(a):

Gdyby prawo dopuszczało kopiowanie na użytek własny, można by było legalnie zpiracić praktycznie wszystko, książki, soft, muzykę itp itd. Prawo dopuszcza kopiowanie na użytek własny już posiadanej legalnej kopii (i też nie jestem tego do końca pewien).

BTW. Jak to jest z projektami układów elektronicznych? Chodzi głównie o schematy opublikowane w prasie, ksiażkach etc.

Reply to
doc. Zenobiusz Furman

Tu raczej by chodziło o utrwalanie a nie kopiowanie. Sugerujesz że wykładu nie można na własny użytek utrwalać To wykładowca powinien odbierać długopisy i zeszyty przed wejściem na salę.

Reply to
Mariusz Dybiec

[...]

Dnia Thu, 16 Feb 2006 09:47:14 +0100, Mariusz Dybiec napisał(a):

Przedmiotem prawa autorskiego w wypadku wykładu jest sposób przekazania treści a nie sama treść. Robiąc notatki z wykładu rejestruje się jedynie treść, teorie, wzory. Nagrywając wykład audio(bądź nawet video) rejestruje się także sposób wykładania (głos etc.), który jest przedmiotem prawa autorskiego.

Reply to
doc. Zenobiusz Furman

Wed, 15 Feb 2006 20:43:18 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "doc. Zenobiusz Furman" snipped-for-privacy@w.sygnaturce wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nom, poniżej wyrobów Kudelskiego to raczej nie ma co schodzić ;-)

No bez przesady. Moja matka (a studiowała jeszcze niedawno na zaocznych) używała przeciętnej jakości dyktafonu Panasonic, z dołożonym przeze mnie zewnętrznym mikrofonem. Mikrofon żadnej tam wysokiej klasy, najtańsza wkładka elektretowa, zdaje się CZ-15E czy coś takiego, obudowana w rurkę po sztyfcie miętowym do nosa :-) (były kiedyś takie sztyfty, obudowa w sam raz na mikrofon :-) ). Żadnego przedwzmacniacza, nic, podłączony kabelkiem bezpośrednio do gniazda w dyktafonie. Czułość okazała się bardzo dobra.

:-D

Może jeszcze dołóżmy więcej "genialnych" wymysłów - np. nagranie można przechowywać tylko 14 dni a potem należy je zniszczyć. ;-) Dobrze że nikt nie opatentował utrwlania treści wykładu przy pomocy zesytu i długopisu ... :-) Nie wiem co za kretyńska moda nastała żeby sobie nawzajem wszędzie ściany stawiać... :-(

Reply to
BLE_Maciek

Marek napisał(a):

Kupiłem taki dokładnie z przeznaczeniem na dyktafon. Niestety jakość była fatalna i trzeba było mówić do niego z bardzo bliskiej odległości. W dużych pomieszczeniach nagrywał tylko niezrozumiały bełkot ;-(. Odradzam. Lepiej kupić coś dedykowanego do tego zastosowania.

Reply to
Krzysztof Piecuch