Wybór programu do tworzenia jednostronn

Witam

Który wg Was program najlepiej sobie radzi z tworzeniem jednostronnych obwodów drukowanych. Z dwustronnymi i wielowarstwowymi to chyba zaden nie ma problemu.

Przy okazji jest do tych celów jakiś freeware albo shareware ?? Wiem , zaraz będzie gorąco , że do jedną płytkę to sięrobi na papierze , tylko , że ja własnie mam drobne ilościowo zamówienia :-( a właściwie większość to "prototypy" .

Pozdrawiam Przemo

Reply to
Przemcio

Użytkownik Przemcio napisał:

Może Eagle, do ściągnięcia z

do niedużych płytek być może starczyłaby wersja freewarowa.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr Dulik

Dnia 2004-09-08 16:34, Użytkownik Przemcio napisał:

Znaczy się do automatycznego projektowania??? Zapomnij - szybciej zaprojektujesz płytkę niż poprawisz błędy po automacie. Autoroutery i autoplacery działają sensownie na minimum dwóch warstwach. A jeśli chodzi o jakiś prosty i darmowy program to mogę polecić starego Autotraxa by Protel - do pobrania np. z

badworm

On Behalf Of Przemcio

Ten z którym Ty sobie radzisz najlepiej.

pzdr Artur

Reply to
ziel

jakie bledy masz na mysli?

Reply to
yoyer

Użytkownik ziel napisał:

Ja chyba mogę się oswoić z różnymi programami. Pytanie który program najlepiej radzi sobie z jednostronnym laminatem. Albo inaczej , który program można najlepiej ustawić na korzystanie ze zwor i ich optymalne rozmieszczenie. Zgadzam się co do tego , że autoplace trzeba często korygować ręcznie ale gdyby sensownie program zamieniał VIA na zwory ?? To by już było coś co by mi wystarczyło.

Pozdrawiam Przemo

Reply to
Przemcio

A co za problem zaprojektować standardową płytkę 2-warstwową, zminimalizować liczbę ścieżek w warstwie TOP (ustawionej z preferencjami poziomych lub pionowych ścieżek) i te ścieżki wykonać jako zwory, trawiąc tylko płytkę 1-warstwową?

Reply to
Adam Dybkowski

Użytkownik Adam Dybkowski napisał:

To ćwiczyłem. Nawet , o zgrozo, dodałem do biblioteki elementów zwory o różnych długościach a potem częściowo ręcznie korygowałem projekt.

Zatęskniłem za ołówkiem i gumką "Myszką" ;-)

Pozdrawiam Przemo

Reply to
Przemcio

On Behalf Of Przemcio

Programy do automatycznego prowadzenia ścieżek i rozmieszczania elementów mają zasosowanie w przypadku projektowania płytek na których znajdują się co najmniej setki elementów. Zaczynając, od powiedzmy 400 sztuk. Ponieważ na ograniczonej powierzchni trudno zrobić to sensownie prowadząc ścieżki tylko z jednej strony, więc są optymalizowane do druków wielostronnych. Czym więcej tym wydajniejsze.

Żaden znany mi program nie umieszcza samodzielnie zwór na płytce. Jedyną protezą jest zadeklarowanie odpowiednich wag dla połaczeń na poszczególnych warstwach oraz orientacji, oraz deklaracji typu połaczenia, oraz magistrali, oraz ... Wiesz, szybciej będzie narysować ołówkiem i gumką scieżki.

pzdr Artur

Reply to
ziel

ja używam programu Target firmy IBF

Można nim robić płytki jedno i dwustronne i jest dość prosty w użyciu. Można ściągnąć wersję 30 dniową do wypróbowania.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
</ciach>

No to lepiej nie bedzie. Wybierz program, ktorego interfejs bedzie Ci odpowiadal. Program wspomoze bys nie zapomnial jakiegos polaczenia... ale w takim zakresie (plytka jednostronna) nie wiele zrobi sam... Generalnie dopiero dwustronna z metalizacja to jest cos co mozna powierzyc takiemu programowi i w tym zadaniu moze sie wykazac i rezultat bedzie poprawny. Osobiscie polecam eagle, jest dosc dobry i dostepny finansowo dla malej firmy czy amatora, jezeli wersja freeware bedzie niewystarczajaca.

pozdrawiam, bartek.

Reply to
Bartosz Waleska

Dnia 2004-09-09 00:06, Użytkownik yoyer napisał:

Zbyt duża ilość przelotek, zbyt długie i pokręcone ścieżki na górnej warstwie itp.

Reply to
badworm

pod linuxem oprócz eagle jest pcb - bez ograniczeń i łatwo sie robi do niego biblioteki elementów, tylko interfejs nieco toporny

Reply to
yorgus