wsadzić... / kabel...

kolejne słabo intelektualne pytanie, ale nie mogę sobie z tym poradzić...

muszę wsadzić dwa grube kable do wtyku DIN...

wsadziłem w odgiętkę, ale dalej nie jestem w stanie wepchnąć, na styku odgiętki i obudowy się zawiesiło:

czy ma Ktoś tu jakiś patent jak sobie z tym poradzić?

W dniu 2017-06-04 o 14:42, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:

próbowałeś poślinić ?

Reply to
Roman Rogóż

znaczy co, na mydło? ślinić nie zamierzam...

W dniu 2017-06-04 o 18:18, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:

jeżeli to tylko kwestia tarcia, to posmaruj czymkolwiek przy "wkładaniu" Jeżeli te kable razem s za grube żeby tam wejść to może jednak najpierw czymś rozszerzyć podgrzewając wcześniej tą siatkową rurkę. Z tego co pamiętam z dawnych czasów unitry to chyba polietylen

Reply to
Roman Rogóż

chyba to nic nie da, rzeczywiście kable wyglądają na za grube...

ściąłem koniec kabla na ukos, ale i tak się nie da wepchnąć...

W dniu 2017-06-04 o 18:54, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:

Jak nie wchodzi to po co pchasz? :P Weź odetnij tą harmonijkę w takim miejscu, żeby dwa kable weszły. Będzie wyglądać gorzej, ale wejdą :P

Reply to
szod

W dniu 4 czerwca 2017 18:18:08 użytkownik W systemie siła 'POPIS/EU napisał:

Na gęstą pianę z mydła i dodatkowo ruchem pokrętno/posuwistym do przodu (tak, jakby wkręcało się wkręt - przytrzymując inteligentnie "odgiętkę", żeby się nie urwała). Wszystkie pozostałości mydła opłukać potem pod bieżącą wodą.

Reply to
TurboPascal

W dniu 2017-06-04 o 14:42, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:

Aby przyjemność była, jak doświadczenie uczy musi być dobre smarowanie :) Zamiast mydła proponuje płyn do mycia naczyń lub w skrajnym przypadku jakiś olej, może być spożywczy ale zawsze go gorzej wymyć. A później użyć jakiś szczypiec. W ostateczności dolutowywałem do grubego cieńszy przewód, później smarowanie i zawsze udawało się przeciągnąć.

Olo

Reply to
Olo

W wielu przypadkach pomaga talk. Płaszcze obu przewodów wytalkować jak dętkę rowerową i dopiero próbować przeciągnąć, wtedy zjawisko zacierania się przewodu na wąskim przepuście jest znikome.

Reply to
jedrek