Uszkodzenie monitora - co to może być?

Witam!

Mam właśnie problem z monitorem - LG StudioWorks 57i, 15" - służył mi jak dotąd dobrze od ponad 5 lat... Niestety od jakiegoś - miesiąca lub dwóch - pojawiły się pierwsze problemy - co jakiś czas następowało "pompowanie ekranu", często po wyłaczeniu monitora (np. gdy przełączałem na TV Out) potem nie chciał się załączać. No i w końcu wczoraj w pewnym momencie obraz pociemniał o jakies 70%, a po kolejnym resecie i włączeniu komputera ekran monitora już się nie zaświecił - oczywiście dioda zasilania się świeci, podczas załączania monitora oraz przełączania wyjść tv out - monitor następuje charakterystyczne "pykanie" jak przedtem...niestety zapalić się nie chce... Czy myślicie, że to poważne uszkodzenie, czy też może jakis kondensator lub coś w tym stylu..? Proszę o sugestie..

pozdr Krzysiek

ps. tekst ten pisze na telewizorze 28" - troche niewygodnie..no ale cóż i tak szczęście że miałem tv-out na karcie graficznej

Reply to
KrzysztofM

Użytkownik "KrzysztofM" snipped-for-privacy@nospam.dvdinfo.prv.pl> napisał w wiadomości news:bknh5m$f5p$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Witam Prawdopodobnie zwarty tranzystor końcowy odchylania linii. A te pstrykanie to próbkowanie przetwornicy w zasilaczu.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Mon, 22 Sep 2003 21:03:44 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "KrzysztofM" snipped-for-privacy@nospam.dvdinfo.prv.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Hehe tez mam taki i na razie odlozylem na bok. Grzebalem w nim juz sporo i nie znalazlem :-((. Jak potrzebny Ci schemat to sie odezwij na priv.

Reply to
BLE_Maciek

Użytkownik "KrzysztofM" snipped-for-privacy@nospam.dvdinfo.prv.pl> napisał w wiadomości news:bknh5m$f5p$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

A może poprostu padło ci trafo w odchylaniu. Mam parą a może i naście takich wynalazków. Ładna obudowa fajny baniak a trafo do du... . Pompuje bo mu się porąbało i myśli że prąd anody za durzy, a potem włącza zabezpieczenie.

Papa

Reply to
Aleksander Lipiec

to w takim razie to chyba nie trafo...