usb -> rs232

gdzie można kupić MARKOWY konwerter USB na RS, ale... z damską wtyczką DB9?

czy Ktoś może spotkał się z takim przypadkiem, że po dołączeniu przejściówki do takiego konwertera tylko z męskim gniazdem rs przejśiówki na damską, urządzenie nie chciało się programować, mimo że przy zwarciu 2 z 3 putty pokazuje komunikację?

W dniu 2016-12-30 o 17:25, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:

Zastosuj DB9F/DB9F

Obrócone kable?

Przejściówka emuluje "komputerowy" RS, a komputerowe DB9 dla RS zawsze było męskie.

Reply to
Adam

Tanie przelotki RS mają tylko +-5V zamiast +-12V. Wiele urządzeń zaprojektowanych kiepsko nie będzie z tym działać, szczególnie starszych.

Reply to
Sebastian Biały

Akurat +-5V byłoby OK, ale one mają od zera do +5V.

+-5V i tak wymagałoby pomp ładunkowych, więc korzyść cenowa żadna. A urzadzenia działające z tymi poziomami nie są wcale lepiej zaprojektowane, tylko działają pomimo niespełniania standardów przez źródło. W sumie to dziwne, że odbiorniki nie sygnalizują napięcia poza zakresem, co oznaczałoby brak dołączonego nadajnika.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Przeszło przez moje lapska ze 20 różnych typów przelotek USB<->RS232. Mniej więcej w granicy 8-5 lat temu. W wielu było wiele interesujacych problemów (np. ostrość zboczy albo podmienione identyfikatory USB aby korzystać z jakiegoś dziadowskiego sterownika mimo ze to jakiś typowy scalak)

Żadna nie miała 0-5V.

Prawie wszystkie miały +-5V (jak widać za mało, szczególnie jak idiota zrobil dziadowski komparator na wejściu na tranzystorze i mu nie dzialało w takim zakresie, choc powinno od +-3V).

Dwa miały więcej, troche poniżej -+10V. Były duże i markowe, choć nie pamiętam już producentów.

Być może się coś zmieniło, ale jakoś miesiąc temu kupiłem taką super tanią przelotkę i ma jednak +-5V. Myśle że jakąś pompkę tam wstawili, w tych przezroczystych widac w śordku zastanawiająco duzo kondensatorów.

Reply to
Sebastian Biały

No to dość przyzwoicie

+-5V to jest bardzo przyzwoite napięcie, natomiast na pewno problemem może być w tych przejściówkach kwarc lub raczej układ zegara (bo kwarcu wcale mieć nie musi jak widać z FT232R). Takie napięcia mam z MAXa3232 i jakoś problemów z tym nie mam.

No to widać nie tak całkiem tanią :) Taniej byłoby z przeprogramowanym układem USB/UART bez kwarcu i klonu MAXa.

Szczęśliwego Nowego Roku

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu piątek, 30 grudnia 2016 17:25:36 UTC+1 użytkownik niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU napisał:

Co to jest 'markowy' ? Gdzie? Skoro tu gitarę zawracasz, to chyba znasz takie coś jak google.. "markowe" powinny być łatwo znajdowalne.

Damska wtyczka??!! Weź tu pederasto nie zawracaj gitary. Wsadź se do kontaktu.

Reply to
stchebel

Przy poziomie wykrywania ±3V jest wszystko OK

W dniu 2016-12-31 o 17:49, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

No co Ty? Następny, który nie wie, że są wtyki i gniazda, a każde z nich może być zarówno w wersji męskiej, jak i żeńskiej?

Najlepszego w '2017 :)

Reply to
Adam

Możesz tak w skrócie opisać ciąg myślowy który doprowadził Cię od dam do pederastów?

Mniej szampana sugeruje.

Reply to
Sebastian Biały

i koniecznie niech zahaczy o ideały europejskie...

No, jaki jest męskie to musi być i żeńskie.

Ale jak jest damskie to musi być i rycerskie :)

MiSter

Reply to
MiSter

To musi być wersja (wykonania) zakuta!

Włodek

Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

Zakuta?! W takim razie ntg, fut na pl.rec.kowalstwo. Tu do blach podejście jest takie --

W dniu sobota, 31 grudnia 2016 19:48:33 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

No właśnie nie wiem. Wtyk i gniazdo, to chyba każdy wie o co chodzi w rozumieniu elektrycznym. No ale jeśli mówisz o gnieździe w wersji męskiej, bądź wtyku w wersji żeńskiej, to zaczyna strach się bać.... Sorry.. Żadnego produktu mi nie sprzedasz.. Boję się !!! Jesteś INNY !!

Reply to
stchebel

ale co na to mówi wolna europa?

Kwestia raczej tego że reszta swiata nie ma błędnych skojarzeń.

Reply to
Sebastian Biały

Mniej strachu (w Nowym Roku) Stachu!

pewnym obszarze Siedlec wystepuje silne nagromadzenie tychże złącz )

Włodek ;-)

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu sobota, 31 grudnia 2016 19:48:33 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

To nie zostaniesz nawet użytkownikiem CB-radia. Hint - wtyczka mikrofonowa starszego typu... Jak tu na ten przykład...

gniazdko:
pasują do siebie, ale taka jest stylistyka)

W swoim ICOMie (IC228H) też mam tak to zrobione.

Reply to
HF5BS

Ale przy detekcji napięcia z zakresu +-3V mamy informację, że poziom jest niewłaściwy, tzn brak, dołączone niewłaściwe urządzenie lub niewłaściwy stan linii (np zwarcie).

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz