UPS i duży akumulator...

Witam! Mam aktualnie UPSa z akumulatorem 7Ah. Chciałbym podpiąć do niego coś mocniejszego, rzędu 50Ah.

Moje pytanie jest takie czy standartowy układ do ładowania z UPSa (który teraz ładuje 7Ah) da rade poprawnie naładować dużo więkrzy akumulator?

Dzięki za pomoc Pozdrowienia Kampik

Reply to
Kampik

Jeśli przerwy w zasilaniu nie będą zbyt częste - da radę. Gorzej, jeśli przerwy trafiają serią :-( Wtedy trzeba wspomagać zewnętrzną ładowarką, ale nie wolno zapomnieć jej odłączyć - tak jak mi się to zdarzyło i zniszczyłem piękny akumulator 72 Ah :'(

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

tylko chcialbym zaznaczyc ze w takim przypadku maly aku tez nie bedzie doladowywany, fakt ze do pelnego naladowania czas sie wydluzy

Reply to
AlexY

Trzeba porzadna dorobic :-)

13.6V niezaleznie od poboru pradu, albo nawet jakas automatyke czy ujemna charakterystyke ..

Te piekne czasy kiedy kupowalo sie UPS z aku 7 Ah i wymienialo na 70Ah juz mminely:) Wiekszosc producentow zaszywa pojemnosc aku w pamieci sterownika, tak, ze on naladuje te 7Ah i dalej kicha. Byc moze przy rozladowaniu tez pozwoli pociagnac tak jak z aku 7Ah i dalej mimo, ze bedziemy mieli energie w aku po prostu sie wylaczy sygnalizujac rozladowanie akumulatora.

Reply to
T.M.F.

Na rynku wtórnym masz do dyspozycji tony nieinteligentnych UPSów, które bez problemu radzą sobie z zewnętrznym akumulatorem. Na dokładkę za grosze.

Trzeba kupowac "glupie" upsy co maja tylko w ladowaniu lm'a ustawionego na 13.6V, wylaczenie przy 10.5V i ewentualnie tylko pomiary tego wszystkiego

  • wyjscie na rs'a :) Dolacza sie samochodowe aku i najwyzej jak sie grzeje ups jakies chlodzenie sterowane.
Reply to
Robert Polkowski

To prawda, tylko trudno sensownie wykorzystac UPSa, ktory nie ma nawet portu RS232 do podlaczenia do kompa. Znaczy w domu to moze bez problemu, ale na jakis miniserwerek, albo cos bezobslugowego to trudno.

Reply to
T.M.F.

APC BackUPS ma od zawsze.

Do poważnych zastosowań nie dziaduje się z akumulatorami samochodowymi...

On Behalf Of Kampik

Może. Jeśli UPS jest "inteligentny" to nie naładuje, a zasygnalizuje uszkdzenie akumulatora. Znakomita większość UPS'ów na podstawie "teoretycznie" posiadanego akumulatora może określić jego stopień zużycia. Tzn. "naładuje" akumulator do poziomu - powiedzmy 8Ah i zasygnalizuje uszkodzenie/zuzycie akumulatora. Swego czasu miałem problem z firmą Ever (1999), zgnoili mnie i olali ciepłym moczem. Nie podejrzewam aby coś się zmieniło od tego czasu, więc jeśli masz zasilacz z firmy EVER, to naładuje akumulator o dowolnej pojemności. Uwaga na płomienie!

pzdr Artur

Reply to
ziel