uklad zasilania buforowego

Zmienić dzielnik napięcia R3, R4 i P1

Może być. Z trzema uwagami: - R5 i T2 są do niczego niepotrzebne - LEDa można podłączyć bezpośrednio do '-', - pomiędzy wyjście a wejście LM350 dałbym diodę w kierunku zaporowym chyba, że wewnętrznie już taką zastosowano, - nie wiem, w jaki sposób zrealizowano ograniczenie prądowe w tym układzie - wewnętrzne LM350?

Ja zdecydowanie zastosowałbym przetwornicę step-down. Np. na MC34063 z wykorzystaniem wbudowanego układu kontroli prądu.

Na pewno coś jest. To jest (w przypadku akumulatorów ołowiowych) naprawdę banalny problem. Jak chcesz, żebym Ci coś takiego skleił - daj znać na priva.

Chyba zabezpieczaja przed rozladowaniem po zaniku pradu.

W samochodzie nie ma i problemu nie ma :-)

Domyśliłem się. Tylko ołowiowy (obojętnie czy klasyczny 'mokry' czy żelowy) nadaje się do pracy buforowej. Teoretycznie jeszcze litowo-jonowe się nadają, lae ich skomplikowane ładowanie bardzo to utrudniają.

A co masz w notebooku ? :-)

Spałem tylko 3 godziny (męczyłem całą noc TL499)

Piszę o realizacji w warunkach domowych przez początkującego elektronika. Poza tym - cena i dostępność akumulatorów LiIon o dużej pojemności :-(

Jestem tak rozkojarzony, że myśli nie dokończyłem... A chodziło o to, że trochę nie po polsku zbudowałem zdanie w cytacie :-(